Klasa 4 – Tydzień 14

 

Piątek 19. 06.

Muzyka

Temat: Dla młodych melomanów. Hej lato, lato!
 1. Wytłumaczmy sobie na początku kim jest meloman?
Zapisz do zeszytu:
Meloman to człowiek, który jest miłośnikiem muzyki poważnej, uczestniczy w koncertach filharmonicznych, słucha muzyki. 
       W literaturze muzycznej można odnaleźć kompozycje powstałe z myślą o najmłodszych słuchaczach. Oto przykłady:
 
– Robert Schumann Sceny dziecięce
Robert Schumann skomponował cykl 13 miniatur na fortepian , zatytułowanych Sceny dziecięce. Artysta pięknymi melodiami zobrazował różne wydarzenia widziane oczami dziecka oraz jego niewinne, beztroskie marzenia. W tej dziecięcej opowieści przedstawił słuchaczom między innymi daleką krainę, dziwną historię, zabawy dzieci, opowieści babci przy kominku i senne marzenia.
* Robert Schumann Marzenie z cyklu Sceny dziecięce
– Claude Debussy Kącik dziecięcy
Francuski kompozytor Claude Debussy zadedykował swojej trzyletniej córeczce, pieszczotliwie zwanej Chou-Chou ()czyt. szu-szu), zbiór melodii Kącik dziecięcy. Miniatury nie są przeznaczone do zabawy, ale wywołują beztroski nastrój i rozbudzają dziecięcą fantazję. Na całość dzieła składają się takie utwory, jak :Kołysanka słonia, Serenada dla lalki, Tańczący śnieg, Taniec pajaca..
Akcja tej muzycznej opowieści rozgrywa się nocą, kiedy na półkach sklepowych ożywają zabawki i przeżywają różne niesamowite historie.
* Claude Debussy Taniec pajaca z cyklu Kącik dziecięcy
2.  To nasze ostatnie spotkanie przed wakacjami. Życząc Wam udanych, słonecznych wakacji zostawiam Was z piosenką, której tekst znajdziecie w załączniku. Zachęcam Was do śpiewania:)
Pozdrawiam

Język polski

Temat: Grupa podmiotu i grupa orzeczenia.
Dziś dowiecie się, czym są określenia w zdaniu oraz czym jest grupa podmiotu i grupa orzeczenia w zdaniu.
1.       Na początku wejdźcie na stronę https://www.youtube.com/watch?v=8_lIiJTo8MI
 i wysłuchajcie dokładnego wyjaśnienia dzisiejszego tematu.
2.  Przepiszcie notatkę do zeszytu(możecie wydrukować i wkleić) oraz wykonajcie ćwiczenia – Notatka i ćwiczenia kl. 4

Matematyka

Temat: Mapa i plan

1.Obejrzyj lekcje https://www.youtube.com/watch?v=Z4i1zxav0qU,
https://www.youtube.com/watch?v=E6IPYgC8BoY

2.W zeszycie ćwiczeń wykonaj ćwiczenia na str. 98 – 100

Wtorek 16. 06. – Czwartek 18. 06.

Egzamin ósmoklasisty

Poniedziałek 15. 06.

Język niemiecki

Dzień dobry,

dzisiejszy temat lekcji brzmi: Państwa i języki.

 

Na dzisiejszej lekcji poznamy nazwy niektórych państw oraz języków.

  1. Narysujcie w zeszycie poniższą tabelę.
Nazwa kraju Język urzędowy
Polen Polnisch
Deutschland Deutsch
Österreich Deutsch
Portugal Portugiesisch
Spanien Spanisch
Frankreich Franzözisch
Die Türkei Türkisch
Die Schweiz Deutsch, Franzözisch, Italienisch, Rätoromanisch
Großbritannien Englisch
Griechenland Griechisch
  1. Otwórzcie teraz proszę podręcznik na stronie 75 i wykonajcie w zeszycie zadanie 3. W razie trudności w rozwiązaniu pomoże Wam poniższa strona:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99dzynarodowy_kod_samochodowy

  1. Następnie na stronie 77 rozwiążcie zadanie 8 i napiszcie w zeszycie sześć dialogów wg podanego przykładu. Jeden dialog napisałam również dla przykładu:

-Woher kommt Denise?

Sie kommt aus Spanien.

– Was spricht sie?

Sie spricht Franzözisch.

  1. Na zakończenie rozwiążcie w zeszycie ćwiczeń zadanie 6 na stronie 60 oraz zadanie 8 na stronie 61. Powodzenia!

Język polski

Temat: Czym się różni zdanie pojedyncze nierozwinięte od rozwiniętego?
Na dzisiejszej lekcji otrzymacie odpowiedź na pytanie zawarte w temacie.
Pobierz plik kl 4 15.06.

Matematyka

Temat: Skala

Na dzisiejszej lekcji dowiesz się, co to jest skala i do czego jej używamy.

1.Obejrzyj lekcję https://www.youtube.com/watch?v=u77UY0LQb4U, następnie przepisz pod tematem Zapamiętaj z jej końcówki.
2.Otwórz podręcznik na str. 48 – 50 i przeanalizuj tekst, rysunki i przykłady z tych stron.
3.W zeszycie wykonaj cztery wybrane zdania ze str. 50 – 53 lub w zeszycie ćwiczeń rozwiąż ćwiczenia na str. 96 – 97.

Technika

Temat: W podróży.
1. Dzisiaj poznamy zasady bezpiecznego podróżowania oraz piktogramy, które możemy spotkać podczas naszej podróży.
2. Zapisz temat lekcji, a następnie otwórz podręcznik na str. 68 i przeczytaj podpunkt „Bezpieczny pasażer”, a następnie wykonaj ustnie ćwiczenie 1.
3. Teraz przejdź na str. 69 i przeczytaj całą stronę. Chciałabym, abyś wykonał w zeszycie zadanie 1 ze str. 69 – dopasuj, co oznaczają poszczególne piktogramy.
4. Następnie przeczytaj podpunkt „Podróż według planu” na str. 70 i wykonaj ustnie ćwiczenie 3.
Pozdrawiam Was serdecznie!