Klasa 4 – Tydzień 2

Piątek 27. 03

Język polski
Temat: Chciwość nie popłaca – ,, Bajka o rybaku i złotej rybce”.
1. Wysłuchaj ,,Bajki o rybaku i złotej rybce” na stronie

https://www.youtube.com/watch?v=lORzjYbIkAA

2. Zapoznaj się z notatką przygotowaną przez nauczyciela- przesłaną na pocztę.
3. Przeanalizuj zad.3 str. 227.
4. Przeczytaj nową wiadomość str. 228.
5. Wykonaj w zeszycie zad.8 str. 228
6. Zachęcam do obejrzenia filmu, korzystając ze strony
https://www.youtube.com/watch?v=4lEmHawYtaA
https://www.youtube.com/watch?v=9eiglayFYnM

 

Matematyka

Proszę rozwiązywać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń dotyczące poznanych zagadnień o ułamkach.
Przesyłam zadania do rozwiązania, są tu: karta pracy kl.4 Nie traktuj tego jak kartkówkę, tyko jako kartę pracy. Wykonaj je na osobnej kartce (wybór grupy należy do Ciebie) i wyślij na moją pocztę. Powodzenia.

 

Muzyka

Temat. Polskie tańce narodowe.

Zapisz do zeszytu notatkę.

kujawiak – polski taniec narodowy w metrum 3/4 i spokojnym tempie. Ze względu na smutny charakter nazywany także „śpiącym”, „kolebanym”.

Obejrzyj materiał:

https://www.youtube.com/watch?v=RjV1bpxi0bc

mazur – polski taniec narodowy w metrum 3/4 i żywym tempie. Charakteryzuje się zmiennymi akcentami muzycznymi.

Obejrzyj materiał:

https://www.youtube.com/watch?v=SM3Zw4APPQI

Czwartek 26. 03

Język polski

Temat: Dobroć nagrodzona.
1. Przeczytaj głośno(możesz młodszemu rodzeństwu) baśń ,,Kopciuszek” str. 202 w podręczniku.
2. Wykonaj w zeszycie zad. 2 str.207 oraz 6 str.208.
3. Przepisz kolorowym pisakiem nową wiadomość str. 208.

Zachęcam Was także do wysłuchania słuchowiska ,,Kopciuszek” znajdującej się na stronie https://www.youtube.com/watch?v=v32F4zGIHSM

Wychowanie fizyczne

Dzień dobry!
Temat: Żonglerka piłeczkami-czyli trening mózgu i ciała.
Bardzo proszę o zapoznanie się z tekstem oraz filmikami. Jeśli masz ochotę i chęci zapraszam do nauki żonglerki i życzę powodzenia i wytrwałości.
Żonglerka – rodzaj aktywności fizycznej. Najbardziej rozpoznawalną formą jest wielokrotne, powtarzalne podrzucanie przedmiotów w powietrze i ponowne ich chwytanie.
Do nauki żonglerki możesz wykorzystać piłeczki ,kłębki wełny, woreczki, chusty, skarpetki lub gazety zwinięte w kształcie kuli itp.
Zalety żonglerki:
usprawnia naszą sprawność manualną i mięśnie, aktywuje obie półkule mózgu, poprawia koncentrację oraz refleks, rozwija poczucie rytmu, a także wpływa pozytywnie na naszą koordynację ruchową i zręczność.
Filmy pokazowe:
https://www.youtube.com/watch?v=QaPAqN3Hj64

oraz

Język niemiecki

Dzień dobry,

zapisz w zeszycie następujący temat: Dom państwa Malin.

1. Powtórz proszę z ostatniej lekcji nazwy pomieszczeń w domu.

2. Otwórz następnie podręcznik na stronie 51 i wykonaj zadanie 2. Rozwiązanie zapisz w zeszycie.

3. Następnie napisz w zeszycie krótką notatkę o następującej treści:

Rzeczownik można zastąpić zaimkiem osobowym. Rodzaj rzeczownika decyduje, jaki to jest zaimek. Na przykład:

der Garten →er

die Küche →sie

das Bad →es

l. mn. die Gärten →sie

Przykłady użycia:

Wie ist die Küche? – Jaka jest ta kuchnia? Sie ist klein. – Ona jest mała.

 

Wie ist der Garten? – Jaki jest ten ogród ? Er ist sehr groß. – On jest bardzo duży.

4. Wykonaj dla utrwalenia ćwiczenie 2 i 3 w ćwiczeniach na stronie 37.

 

Środa 25.03

Język polski

Temat: Jak napisać zaproszenie?
1. Obejrzyj film z platformy edukacyjnej https://www.youtube.com/watch?v=Uv2Wl9HcwVk
2. Przepisz do zeszytu  krótką notatkę wysłaną przez nauczyciela na e- mail.
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń ćw. 1,2 str. 101
4. Napisz zaproszenie na swoje urodziny i prześlij nauczycielowi na pocztę.

 

Historia

Otwórz podręcznik do historii na s. 79 i przeczytaj cały temat. Zwróć uwagę na otrzęsiny krakowskich żaków. Przepisz, proszę, temat i notatkę do zeszytu.

Temat: O Akademii Krakowskiej.

  1. Dzięki królowej Jadwidze Akademia Krakowska została odnowiona przez Władysława Jagiełłę w 1400 r. Na cześć monarchów nosi do dziś nazwę Uniwersytet Jagielloński.
  2. W Akademii studiowali żacy, czyli studenci – tylko chłopcy. Uczelnia słynęła z wysokiego poziomu matematyki i astronomii.
  3. Jednym z absolwentów Akademii był Mikołaj Kopernik.

Następnie pobierz i wykonaj kartę pracy: 13-karta-pracy pdf (2) – możesz ją wydrukować albo przepisać zadania do zeszytu. Jeśli został Ci czas, możesz wykonać dodatkowe ćwiczenie: 13-identyfikator-kopernik-pdf (1).

Zainteresowani mogą zajrzeć na stronę https://epodreczniki.pl/a/mikolaj-kopernik—czlowiek-renesansu/D11Ft5XjJ – znajdziecie tu ciekawostki o Mikołaju Koperniku.

 

Matematyka

Temat: Porównywanie niektórych ułamków

1.Wejdź na stronę www.matzoo.pl > wybierz klasę 4 > po lewej stronie wybierz temat Ułamki zwykłe > po rozwinięciu kliknij punkt 2 (Porównywanie ułamków o tych samych mianownikach) > po wyświetleniu przykładu, po prawej stronie będzie strzałka skierowana w prawo > kliknij ją i obejrzyj film > po skończeniu filmu kliknij strzałkę skierowaną w lewo  – wrócisz do przykładów > wykonaj ich kilka lub kilkanaście  (w miarę możliwości i potrzeby).
2.Następnie przejdź do punktu 3 (Porównywanie ułamków o tych samych licznikach) i postępuj tak samo.
3.W zeszycie zapisz podany temat i przepisz informacje z podręcznika cz.2 ze str. 74 i 75 z niebieskich ramek z przykładami, które są pod nimi (koła i kwadraty).

 

Wtorek 24.03

Matematyka

1.Wejdź na stronę  www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wykonaj te same kroki i wybierz wtorek.
2.Wykonaj materiał do zajęć 1 i materiał do zajęć 3 (temat Ułamki).
3.Wykonaj w zeszycie pod notatką z dnia poprzedniego zad. 4, 5, 6, 11 i 12 ze strony 69 – 71. Chętne  osoby mogą zrobić też zadania inne z tych stron.
4.Proszę też wykonać kilka ćwiczeń z zeszytu ćwiczeń z tego samego tematu – Ułamek jako część całości.

Informatyka

Temat: Tworzymy akapity w edytorze tekstu
1.Wpisz w wyszukiwarce: informatyka w sp1>kliknij w pierwszy link: Informatyka w SP1 – IDEALAN>wybierz klasę 4> Ze spisu treści po prawej stronie wybierz temat 22, przeczytaj tekst i przepisz definicję akapitu z żółtej ramki.
2.Wykonaj ćw.1 (jeśli będziesz mieć kłopot ze skopiowaniem tekstu do programu Word lub WordPad, poproś o pomoc rodzica, starsze rodzeństwo, ciocię, wujka…)
UWAGA: Możesz korzystać z programu WordPad, jeśli nie masz Word.
3.Przeczytaj tekst Kody sterujące tekstem i wykonaj ćw.2
4.Przeczytaj uważnie informacje z chmurki.
5. Zakończ na tym lekcję.

 

Poniedziałek 23.03

Język niemiecki

Proszę nauczyć się na pamięć następujących rzeczowników:
jadalnia – das Esszimmer
kuchnia – die Küche
łazienka – das Bad, das Badezimmer
pokój – das Zimmer
piwnica – der Keller
salon – das Wohnzimmer
sypialnia – das Schlafzimmer
toaleta – die Toilette
gabinet – das Arbeitszimmer
pokój dziecięcy – das Kinderzimmer

Wychowanie fizyczne

Rozegranie turnieju rodzinnego „Piłkarzyki na kartce”
Zasady gry: http://www.jak-to-zrobic.pl/index.php/a/3/b/11/c/49/d/145/id/952
oraz pokaz: https://www.youtube.com/watch?v=1MbjvBLkt3M

Język polski

Temat: Zostań mistrzem interpunkcji
Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/zostan-mistrzem-interpunkcji/D3sh7jolH i wykonaj zadania, a w zeszycie zapisz ćw. 6.

Matematyka

1.Wejdź na stronę www.gov.pl/web/zdalnelekcje > przejdź na plan lekcji dla szkoły podstawowej > wybierz klasę 4 > Plan lekcji 16 – 20 03.2020 > przejdź na poniedziałek 16 marca > rozwiń i wybierz punkt 3 Matematyka.
2. Zapisz w zeszycie podany temat i obejrzyj lekcje i filmy, zrób ćwiczenia, które tam są.
3.W zeszycie pod tematem zrób notatkę z podręcznika cz. 2 ze strony 67 – Zapamiętaj.
4.Wykonaj ustnie zad 1, 2, 5, 7 str.69 – 70.