Klasa 4 – Tydzień 3

Piątek 03. 04

Matematyka

Temat: Liczby mieszane, ułamki właściwe i niewłaściwe

1.Zapisz temat w zeszycie
2.Wejdź na link https://www.youtube.com/watch?v=D_jXNwkXcGg, obejrzyj go.
3.Otwórz podręcznik na str. 84 i przepisz pod tematem informacje bez rysunków (chyba, że ktoś chce rysować).
4.Wejdź na https://www.matzoo.pl/klasa4/zamiana-ulamkow-na-liczby-mieszane_21_78, obejrzyj animację (strzałka w prawo), następnie otwórz zeszyt i napisz pod tamtymi informacjami: ZAMIANA UŁAMKA NIEWŁAŚCIWEGO NA LICZBĘ MIESZANĄ, teraz otwórz podręcznik na str. 86 i przepisz przykłady z poziomu C – nie trzeba rysunków.
5.Wejdź na https://www.matzoo.pl/klasa4/zamiana-liczb-mieszanych-na-ulamki_21_79, obejrzyj animację, następnie otwórz zeszyt i napisz: ZAMIANA LICZBY MIESZANEJ NA UŁAMEK NIEWŁAŚCIWY, otwórz podręcznik na str.86 i przepisz przykłady z poziomu B – nie trzeba rysunków.
6.Jeśli jeszcze masz trochę siły i chęci, to możesz porozwiązywać przykłady (ile chcesz) z tych stron – matzoo.pl

Język polski
Temat:Hrabia i chińska herbata, czyli o ch i h raz jeszcze.
1.Wejdź na stronę
2.Wykonaj ćwiczenie 1,2,3,4,5,6,8. W zeszycie zapisz tylko ćwiczenie 2 i 6. Pamiętaj, że zawsze możesz sprawdzić, czy dobrze wykonałeś/aś ćwiczenie.
3. Dla utrwalenia wykonaj dyktando https://dyktanda.online/app/dyktando/1488 i koniecznie sprawdź je po wykonaniu. Powodzenia!

Muzyka

Temat: Wiosenne obrzędy i zwyczaje ludowe.

 

1. Zapisz notatkę do zeszytu:

Obrzędy i tradycje ludowe są ważnym elementem polskiej kultury. I choć we współczesnym świecie zatracają swój pierwotny charakter, to i tak cechuje je magia i radość wspólnej zabawy.

 

Marzanna

Marzanna, symbol odchodzącej zimy, to słomiana kukła ustrojona w papierowe wstążki i kwiaty, którą w pierwszy dzień wiosny wrzuca się do rzeki, aby odpłynęła i ustąpiła miejsca wiośnie.

Obejrzyj materiał :

https://www.youtube.com/watch?v=fWcE8kEcRLQ

Chodzenie z gaikiem.

Gaik to zielona gałąź z młodymi liśćmi, przystrojona kwiatami i wstążką. To symbol powracającego życia i odradzającej się przyrody. Przypomina Wam to coś?

Malowanie jajek.

W czasie Wielkiego Tygodnia poprzedzającego Wielkanoc malujemy jajka. Nazwy jajek wielkanocnych zależne są od sposobu wykonania. Najpopularniejsze to kraszanki, pisanki, wydrapywanki.

Obejrzyj materiał :

https://www.youtube.com/watch?v=KEBMeMSIGX8

Śmigus – dyngus.

Jest to zwyczaj polewania wodą w drugi dzień świąt Wielkanocnych, w tzw. lany poniedziałek. Wodą były oblewane najbardziej lubiane osoby. Dziewczęta mogły więc sprawdzić swoje powodzenie wśród chłopców. Nieszczęściem było dla nich mieć tego dnia suche ubranie.

Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych!

 

Czwartek 02. 04

Język niemiecki

Temat: Jaka jest ta kuchnia? Kl IV, 02.04.

 

Język polski

Temat: Mucha choruje, hiena harcuje, czyli o ch i h.
1. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/mucha-choruje-hiena-harcuje-czyli-o-ch-i-h/DyhX9OcZZ wykonaj w zeszycie ćwiczenie 6, a pozostałe w miarę swoich możliwości.Pamiętaj, że zawsze możesz sprawdzić poprawność wykonanych zadań.
2. W zeszycie ćwiczeń wykonaj ćw. 2 str. 72(rebus), ćw. 3,4 str. 73 i ćw. 6 str. 74. W razie wątpliwości, skorzystaj ze słownika online.
3. Dla chętnych uczniów proponuję ćwiczenie 5 str. 74.
Wychowanie fizyczne
Temat: Bieg na 100m-poznaj ciekawostki i rekordy.

Środa 01. 04

Język polski

Temat: Po co komu spójnik?
1. Otwórz podręcznik na str. 218.
2. Przepisz do zeszytu nową wiadomość str.218.
3. Wykonaj w zeszycie zadanie nr 1,2 str. 218. Napisz, jak poradziłaś/eś sobie z zadaniem.
Zachęcam Was również do wykonania krótkiego, łatwego ćwiczenia nr 1 na stronie

 

Historia

Temat: Założyciel Zamościa

Otwórz podręcznik do historii na s. 86 i przeczytaj cały temat. Przeanalizuj dokładnie mapę „Wojna Rzeczpospolitej z Moskwą” oraz infografikę nt. Zamościa. Przepisz, proszę, temat i notatkę do zeszytu (znajduje się w załączonej karcie pracy).

Następnie pobierz i wykonaj kartę pracy. Do pobrania tu: historia 4 01.04

Kartę można wydrukować i wypełnić lub przepisać do zeszytu. Odeślij mi ją do piątku 03.04.

Powodzenia!

Dla utrwalenia wiedzy proszę obejrzeć:

https://www.youtube.com/watch?v=DvUv-cfZhjk

https://www.youtube.com/watch?v=G46rcacQjTY

 

Plastyka

Temat: O znaku plastycznym.
 
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Zapoznaj się z tematem w e-podręczniku (str. 84-85
3. Zaprojektuj w zeszycie swój własny znak plastyczny – sam możesz wymyślić temat pracy, a jeśli nie masz pomysłu, możesz wykorzystać jeden z podanych tu: http://old.mac.pl/UserFiles/egzemplarze_okazowe_2020/szkola-podstawowa/klasa-5/plastyka-cwi/mobile/index.html#p=39 (str. 39)
4. Wyślij do mnie e-mailem zdjęcie swojej pracy.

Matematyka

Temat: Ułamek jako iloraz

1.Wejdź na stronę https://www.youtube.com/watch?v=vfzcW6UMWik, obejrzyj film, zapisz temat w zeszycie i pod nim Zapamiętaj z końcówki filmu.
2. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/ulamek-zwykly-jako-iloraz/D18nCeIOO i wykonaj ćw. 1, 3, 4, 5 i 6. Sprawdzaj rozwiązania.

 

Wtorek 31. 03

Przyroda

Temat: Przyroda ożywiona i nieożywiona. Krajobrazy.

Dzień dobry,

podczas lekcji nauczycie się rozpoznawać składniki przyrody ożywionej i nieożywionej, rodzaje skał i formy krajobrazowe.

  1. Przyroda ożywiona i nieożywiona.
  2. Przyroda ożywiona to wszystkie organizmy występujące w różnych środowiskach – rośliny, zwierzęta, grzyby, bakterie
  3. Przyroda nieożywiona to wszystkie składniki przyrody, które nie oddychają, nie odżywiają się, nie rozmnażają się – np. woda, powietrzne, skały, światło słoneczne.

Wykonaj ćwiczenie.

Dopasuj wymienione składniki do przyrody ożywionej lub nieożywionej.

biedronka, piasek, stokrotka, deszcz, zając, sosna, muchomor, lód.

Na pewno się udało! Brawo!

  1. Rodzaje skał

Już wiesz, że jednym ze składników przyrody nieożywionej są skały, które dzieli się na różne rodzaje. Poznaj je i obejrzyj krótki film.

https://www.youtube.com/watch?v=9Cz8XeltTRI

  1. Formy ukształtowania terenu

Formy terenu mogą być:

  1. wypukłe, czy te które są wzniesieniami.

Zaliczamy do nich:

  • pagórki – do kilkunastu metrów wysokości
  • wzgórza – od 20 do 300 metrów wysokości
  • góry – powyżej 300 metrów wysokości
  1. wklęsłe, czyli obniżenia terenu

Zaliczamy do nich:

  • doliny
  • kotliny

W zależności od tego jakie formy ukształtowania terenu występują na danym obszarze, wyróżnia się różne rodzaje ukształtowanie terenu:

  1. teren równinny
  2. teren pagórkowaty
  3. teren górzysty

Wykonaj ćwiczenie

https://learningapps.org/5083951

Żeby sprawdzić, czy ćwiczenie zostało dobrze wykonane, kliknij niebieskie kółko w dolnym rogu.

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia kształtujące przy muzyce.
Dzień dobry!
Dzisiaj proponuję Wam ćwiczenia z filmem:https://www.youtube.com/watch?v=T8jI4RnHHf0
Mimo, że film jest w języku angielskim, nie ma problemu ze zrozumieniem, gdyż wszystkie ćwiczenia są pokazane, ilość powtórzeń jest wyświetlona. Jest też zaznaczony czas odpoczynku po każdym ćwiczeniu – Rest Time. Można przy okazji powtórzyć trochę słówek angielskich lub się ich nauczyć. Jeżeli któreś ćwiczenie jest dla Ciebie za trudne, nie wykonuj go.
Zachęcam również do doskonalenia ćwiczeń żonglerki zaproponowanych Wam na poprzedniej lekcji. Dla chętnych mamy propozycję na ocenę: nagraj film na którym wykonujesz ćwiczenia żonglerki i wyślij na adres  Twojego nauczyciela wf. Zachęcam do podjęcia wyzwania. Życzę powodzenia.

Matematyka

Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków. Utrwalenie i powtórzenie

1.Wejdź na link https://pistacja.tv/film/mat00108-rozszerzanie-ulamkow-zwyklych-przyklady?playlist=83 oraz https://pistacja.tv/film/mat00109-skracanie-ulamkow-zwyklych-przyklady?playlist=83, obejrzyj filmy, a następnie porozwiązuj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń, dotyczące skracania i rozszerzania ułamków, str. 108 – 109.
2. Wykonaj zadanie w zeszycie: Podane ułamki doprowadź do postaci nieskracalnej i wyślij mi mailem.
3. Proszę osoby, które nie przysłały swoich kart o wysłanie ich do środy.

 

Informatyka

Temat: Wyrównujemy akapity

1. Otwórz podręcznik na str. 95 i przeczytaj uważnie tekst z tej i następnej strony
2.Możesz też wejść na https://www.youtube.com/watch?v=RZNIU8XUTjw i obejrzeć film.
3. Otwórz edytor tekstu w swoim komputerze i przepisz tekst ze  str. 94 z trzeciej ramki z Przykładu 1.
4.Wykonaj punkt 3 i 4 z ćw. 4 na str.96 ( jest to pokazane na filmie).
5.Jeśli chcesz, możesz przysłać mi ten plik.

 

 

Poniedziałek 30. 03

 

Technika

Temat: Manewry na drodze
1.      Otwórz zeszyt i przeczytaj naszą ostatnią notatkę – przypomnij sobie jakie poznaliśmy manewry.
2.      Wykonaj następujące ćwiczenia:
https://learningapps.org/watch?v=p3s14ajcj18

https://learningapps.org/watch?v=psmg05nmc18

https://learningapps.org/watch?v=pixos1q7318

 

Język polski

Temat: Bez przyimka ani rusz.
1. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/bez-przyimka-ani-rusz/D5354wyz6
i wykonaj ćwiczenie 1,2,3,4,5. Pamiętaj, żeby sprawdzić, czy ćwiczenia wykonałeś poprawnie.
2. Zapisz w zeszycie krótką nową wiadomość, znajdującą się na str.213 podręcznika.

 

Język niemiecki

Plik do pobrania tu: jn 4 30 03

 

Matematyka

Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków
1.Zapisz temat w zeszycie
2.Wejdź na link https://pistacja.tv/film/mat00106-rozszerzanie-ulamkow-zwyklych?playlist=83, obejrzyj film, zapisz w zeszycie notatkę z końcówki filmu.
3.Wejdź na link https://pistacja.tv/film/mat00107-skracanie-ulamkow-zwyklych?playlist=83, obejrzyj film, zapisz w zeszycie notatkę z końcówki filmu.
4. Wejdź na link https://epodreczniki.pl/a/rozszerzanie-i-skracanie-ulamkow-zwyklych/DolqvxNpB. Możesz obejrzeć animacje i wykonaj po kilka przykładów z ćwiczeń, które tam są.
5.Otwórz podręcznik cz.2 na str.79 i przepisz do zeszytu dwa zdania, które są na samej górze tej strony i przykłady z ramki poniżej ( o ułamkach nieskracalnych).