Klasa 4 – Tydzień 4

Środa 08. 04.

Plastyka

Temat: Ozdoby wiosenne i wielkanocne.
1. Przejrzyj załączone filmiki i wybierz, którą ozdobę wiosenną lub wielkanocną chcesz wykonać (dostosuj swój wybór do materiałów, jakie posiadasz w domu). A może masz jeszcze inny pomysł i chcesz go zrealizować? Proszę bardzo 🙂
Twoje zadanie polega na wykonaniu wybranej przez Ciebie jednej ozdoby, wykonaniu jej zdjęcia oraz wysłaniu go do mnie e-mailem. Powodzenia!

 

Matematyka

Temat:  Dodawanie i odejmowanie ułamków  – zadania

1.Otwórz podręcznik na str. 96 i wykonaj zad. 1 – po 4 przykłady z każdego poziomu ( Mistrz dla chętnych).
2. Otwórz podręcznik na tej samej stronie i wykonaj zad. 2 – po 4 przykłady z każdego poziomu
( Mistrz dla chętnych).
3.Nie musisz przysyłać mi rozwiązań
4. Zdrowych i spokojnych świąt!

 

Język polski 

Temat: Idzie mrówka przez dżunglę, czyli jak napisać opowiadanie.

Przypominam, że dziś kończymy pracę z lekcji poniedziałkowej.

 

Historia

Temat: Potop

  1. Otwórz podręcznik na s. 93 i przeczytaj cały temat. Szczególną uwagę zwróć na postać Stefana Czarnieckiego.
  2. Następnie obejrzyj filmy: https://www.youtube.com/watch?v=D28varJxwsE oraz https://www.youtube.com/watch?v=rYrYYcsUm2Y.
  3. Pobierz karty pracy, przepisz zadania do zeszytu lub wydrukuj i wklej. 15-indentyfikator-czarniecki-pdf oraz 15-karta-pracy-
  4. Zadanie dla chętnych: W jakiej ważnej dla Polaków pieśni występuje Stefan Czarniecki. Podaj tytuł pieśni, zacytuj odpowiedni fragment oraz krótko wyjaśnij, o czym jest w nim mowa. Jeśli wykonasz zadanie dla chętnych, wyślij mi je na maila.
  5. Radosnych i spokojnych Świąt Wielkanocnych!

 

 

Wtorek 07. 04.

Matematyka

Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków

1.Wejdź na stronę https://www.matzoo.pl/klasa4/dodawanie-ulamkow-o-tych-samych-mianownikach_21_76_video, obejrzyj film.
2. Otwórz zeszyt, zapisz temat, następnie otwórz podręcznik na stronie 94 i przepisz informację
z ramki oraz przykłady pod ramką (nie trzeba rysunków).
3.Wejdź na stronę https://www.matzoo.pl/klasa4/odejmowanie-ulamkow-o-tych-samych-mianownikach_21_77, obejrzyj film (strzałka).
4.Otwórz zeszyt, zapisz temat, następnie otwórz podręcznik na stronie 95 i przepisz informację
z ramki oraz przykłady pod ramką (nie trzeba rysunków).

 

Informatyka

Temat: Kartka wielkanocna

Kochani, zbliżają się święta. Święta wiosenne, zielone, radosne… Z tej okazji chciałabym prosić Was, abyście wykonali w programie Paint kartkę wielkanocną. Możecie napisać też życzenia. Przyślijcie swoje prace na mój adres. Jest to okazja, aby otrzymać ocenę dodatkową. Powodzenia.
Chcę życzyć Wam i Waszym rodzinom zdrowych, spokojnych świąt wielkanocnych.

 

 

Przyroda

Temat: Warunki życia na lądzie.

Dzień dobry,

podczas dzisiejszej lekcji nauczysz się  wskazywać czynniki wpływające na organizmy lądowe.

Życie organizmów lądowych zależy od wielu czynników. Do najważniejszych z nich należą:

  • światło,
  • temperatura,
  • wilgotność powietrza,
  • dostęp do wody.

Ilość światła, temperatura i wilgotność powietrza ściśle zależy oświetlenia Ziemi przez Słońce. Organizmy lądowe źle znoszą bardzo wysokie i bardzo niskie temperatury.

Woda jest niezbędna do przebiegu wielu procesów w organizmie, poza tym dla wielu organizmów jest ona środowiskiem życia.

Na gorących i skrajnie suchych pustyniach żyją nieliczne rośliny i zwierzęta. Dzięki specjalnym przystosowaniom chronią się przed utratą wody. Niektóre rośliny i zwierzęta wykorzystują wodę z rosy albo z mgły. Potrafią ją też magazynować. Istnieją organizmy pustynne, które potrafią czekać nawet wiele lat na krótkotrwały deszcz.

Niezwykłymi miejscami do życia są jaskinie. Panuje tam zwykle stała, ale niska temperatura i wysoka wilgotność. Problemem jest jednak całkowita ciemność, a co za tym idzie, brak roślin.

Bardzo niekorzystne są warunki życia na Antarktydzie i w Arktyce, gdzie jest zimno przez cały rok. Zimą dodatkowo występują skrajnie niskie temperatury, huraganowe wiatry oraz brak dostępu do jakiegokolwiek pożywienia.

Zadanie dla chętnych

Kliknij https://epodreczniki.pl/a/czy-wszedzie-zyje-sie-tak-samo/DOre8UqW8
i wykonaj ćwiczenie 1, 4, 5.

Powodzenia!

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Trzymam formę-zdrowo jem.

trzymam formę-zdrowo jem

Poniedziałek 06. 04.

Język polski 

Temat: Idzie mrówka przez dżunglę, czyli jak napisać opowiadanie. 

 

Ten temat dotyczy dwóch godzin lekcyjnych, czyli lekcji w poniedziałek i środę.

  1. Przeczytaj informacje, które znajdują się na str. 229 podręcznika.
  2. Przeczytaj dwukrotnie przykładowe opowiadanie znajdujące się na str. 230 podręcznika, zwracając uwagę na wyróżnione elementy opowiadania.
  3. Wejdź na stronę

https://epodreczniki.pl/a/idzie-mrowka-przez-dzungle-czyli-jak-napisac-opowiadanie/Dfb8Nc1Gy

Wykonaj ćw. 1,2,3,7. Tylko ćw. 7 zapisz w zeszycie.

 

Technika

Temat: Gdy ruchem kieruje policjant.

 

  1. Otwórz zeszyt i zapisz temat lekcji, dzisiaj dowiemy się, co oznaczają znaki wydawane przez policjanta kierującego ruchem. Obejrzyj film, w którym policjant demonstruje te znaki: https://www.youtube.com/watch?v=fPgmt_FEk_s
  2. Otwórz plik znaki_policjant i przerysuj obrazki policjanta do zeszytu, jeśli masz drukarkę możesz go wydrukować i wkleić.
  3. Wykonaj ćwiczenie: https://learningapps.org/watch?v=pr0r5rv7218

 

Język niemiecki

Temat: Wielkanoc.

 

Dzień dobry uczniowie!

Na początek słownictwo z zakresu zwyczajów i obrzędów wielkanocnych. Obok każdego wyrazu umieściłam  wymowę. Przeczytaj na głos kilka razy każdy z wyrazów, następnie przepisz je proszę do zeszytu :

 das Ostern [Ostern] Wielkanoc

die Fastenzeit [fastencajt] – Wielki Post
der Palmsonntag [palmzontak] – Niedziela Palmowa
die Karwoche [karwoche] – Wielki Tydzień
der Gründonnerstag [gryndonerstak] – Wielki Czwartek
der Karfreitag [karfrajtak] – Wielki Piątek
der Ostersamstag [osterzamstak] – Sobota Wielkanocna
der Ostersonntag [osterzontak] – Niedziela Wielkanocna
der Ostermontag [ostermontak] – Poniedziałek Wielkanocny
der Osterhase [osterhaze] – zajączek wielkanocny
das Osterlamm [osterlam] – baranek wielkanocny
das Osterei [osteraj] – jajko wielkanocne
das Osterspritzen [osterszprycen] – polewanie wodą w Poniedziałek Wielkanocny
Ostereier verstecken [osteraja ferszteken] – chować jajka wielkanocne
Ostereier bemalen [osteraja bemalen] – malować jajka
2. Przepisz teraz przykłady, w których podałam jak możemy składać życzenia wielkanocne:

Frohe Ostern! [Froe ostern!] – Wesołych Świąt Wielkanocnych!
Ich wünsche  dir frohes Osterfest! [I
ś wynsze dija  froes Osterfest!] – Życzę Tobie wesołych Świąt Wielkanocnych!

 

  1. Otwórz teraz podręcznik na stronie 92 i przeczytaj krótki tekst o jednym z obrzędów wielkanocnych w Szwajcarii DACHL – Perle 3.

ICH WÜNSCHE EUCH FROHE OSTERN!

 

Matematyka

Temat: Liczby mieszane – utrwalenie

1.Porozwiązuj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze str. 110 – 112.
2. Przyślij mi, proszę, do sprawdzenia ćw. 9 ze str. 112 (dla chętnych ćw. 10)