Klasa 4 – Tydzień 5

Piątek 17. 04.

Język polski

Temat: Sprawdź swoją wiedzę i umiejętności.
Dziś otrzymacie na pocztę test, który rozwiążecie na ocenę. Powodzenia.
Muzyka

Temat: Twórcy i wykonawcy muzyki.

1. Napisz notatkę w zeszycie:

Muzykę tworzy kompozytor. Jest to człowiek utalentowany muzycznie, posiadający rozległą wiedzę z zakresu technik kompozytorskich i instrumentoznawstwa (zna skalę brzmienia, barwę i możliwości techniczne instrumentów muzycznych).

Słynni kompozytorzy:

Fryderyk Chopin

Jan Sebastian Bach

Wolfgang Amadeusz Mozart

Antonio Vivaldi

Ludwig van Beethoven

Piotr Czajkowski

2. Obejrzyj materiał: (2.17)

https://www.youtube.com/watch?v=nPbxIT9W1AY

3. Zapisz notatkę:

Muzykę wykonują: zespoły instrumentalne (orkiestra, zespoły kameralne), zespoły wokalne (chóry) lub soliści (instrumentaliści, wokaliści).

4. Obejrzyj materiał (przykładów muzycznych nie musisz oglądać w całości):

https://www.youtube.com/watch?v=1lHOYvIhLxo&t=286s

https://www.youtube.com/watch?v=nPbxIT9W1AY

Teraz wysłuchaj wokalistki:

https://www.youtube.com/watch?v=nmqEGAgu2O8&t=75s

zespołu wokalnego :

https://www.youtube.com/watch?v=AimpPu4FopA

Jeżeli odpisujecie do mnie, proszę byście podpisywali się zawsze imieniem i nazwiskiem oraz klasą.

Matematyka

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o ułamkach zwykłych

1.W ramach powtórzenia wiadomości i przygotowania do testu proszę rozwiązywać zadania
w podręczniku na str. 104, 105  i 106 (pomijamy: słupek trzeci w zad. 12, zad. 17, zad. 19),
zad. 22 w miarę możliwości – jeżeli  ktoś będzie miał duże problemy, to niech go nie robi.
Wskazówka do zad. 21: w przykładzie b) należy skrócić trzeci ułamek do mianownika 7; w przykładzie c) skrócić drugi i trzeci ułamek do mianownika 9; w przykładzie d) rozszerzyć ułamki do mianownika 60.
2. Proszę rozwiązywać te zadania do wtorku i nie przysyłać ich.

 

Czwartek 16. 04.

Język polski

Temat: Świat baśni- powtórzenie.
Dziś ciąg dalszy powtórzenia.
1. Otwórzcie podręcznik na stronie 248.
2. Przeczytajcie jeszcze raz krótki tekst, który znajduje się na stronie 247 i wykonajcie w zeszycie zadania od 7 do 13 str. 248.
3. Na pocztę prześlę Wam odpowiedzi, abyście mogli sprawdzić, czy dobrze wykonaliście zadania.
Prześlijcie mi zdjęcia wykonanego testu, po sprawdzeniu z odpowiedziami przesłanymi przeze mnie.
Wychowanie fizyczne
Temat: Legendy polskiego sportu.
Język niemiecki

Witam Was serdecznie,

dzisiejszy temat lekcji brzmi: Przeczenie „kein”.

 Na początek zapiszcie proszę pod tematem krótką notatkę wraz z przykładami.

                                                       przeczenie  kein

Przeczenia”kein”używamy negując rzeczownik, który występuje w zdaniu z  rodzajnikiem nieokreślonym:

 Odmiana przeczenia kein

Przeczenie  kein odmieniamy w liczbie pojedynczej jak rodzajnik nieokreślony. W liczbie mnogiej kein przyjmuje końcówki rodzajnika określonego.

 

  rodzaj

męski
np. der Stuhl

rodzaj

 żeński
np. die Lampe

rodzaj nijaki
np. das Sofa
liczba mnoga
np. die Tische
Nominativ

mianownik
kto? co?

ein

kein

eine

keine

ein

kein

( -)

keine

 

 Przykłady użycia:

 – Ist das eine  Lampe? – Czy to jest lampa?

Nein, das ist keine Lampe. – Nie to nie jest żadna lampa.

 – Ist das ein Stuhl? – Czy to jest krzesło?

 Nein, das ist kein Stuhl. – Nie, to nie jest żadne krzesło.

 – Ist das ein Bett? – Czy to jest łóżko?

Nein, das ist kein Bett. – Nie, to nie jest żadne łóżko.

  1. Wykonajcie proszę teraz ustnie zadanie 9 ze strony 53 w podręczniku.
  1. Na koniec wykonajcie zadanie 8 ze strony 39 w zeszycie ćwiczeń. Odpowiedzi napiszcie według podanego wzoru. Posiłkujcie się tabelką, którą podałam na dzisiejszej lekcji, sprawdzając rodzaj rzeczownika i odpowiednią formę przeczenia „kein”.

Środa 15. 04.

Język polski

Temat: Świat baśni, legend i mitów – powtórzenie wiadomości.
1. Otwórzcie podręcznik na stronie 247.
2. Przeczytajcie krótki tekst, który się tam znajduje i wykonajcie w zeszycie zadania od 1 do 6 str. 247.
3. Na pocztę prześlę Wam odpowiedzi, abyście mogli sprawdzić, czy dobrze wykonaliście zadania.

Matematyka

Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach – rozwiązywanie zadań

1.Otwórz podręcznik na str. 97 i wykonaj zadanie 3, 4, 5.
Jako zadanie domowe wykonaj zad. 11 na str. 98.

 

 

Historia

Temat: Bitwa pod Wiedniem.

  1. Otwórz stronę https://epodreczniki.pl/a/jan-iii-sobieski-pod-wiedniem/DKv8YVKq9 – zapoznaj się z materiałami, szczególną uwagę zwróć na mapy. Wykonując ćwiczenia, koniecznie sprawdzaj ich poprawność. Wykonaj wszystkie polecenia i ćwiczenia oprócz ćwiczeń 7 i 8. Treść ćwiczenia 9 sprawdź i przepisz do zeszytu. s
  2. Obejrzyj krótki film o królu Janie III Sobieskim https://www.youtube.com/watch?v=iaWhAYlaKhI
  3. Jeśli masz czas, wysłuchaj słuchowiska https://www.youtube.com/watch?v=Lsw5EwOIxL0.
  4. Pobierz kartę pracy 16-karta-pracy-pdf– ćwiczenia wpisz do zeszytu lub wydrukuj i wklej.
  5. Dla utrwalenia wiadomości wykonaj ćwiczenia interaktywne (zajmie Ci to 3 minuty): https://postaci.gwo.pl/#/gra-da1bad24-d8c3-11e9-b439-b119dfabdc8c oraz https://postaci.gwo.pl/#/gra-c1f2b7e4-e091-11e9-b439-b119dfabdc8c.
  6. Powodzenia!

 

Plastyka

Temat: Komu służy grafika użytkowa?
1. Dzisiejszą lekcję znajdziecie na stronie internetowej https://planetaplastyki.blogspot.com/2020/03/komu-suzy-grafika-uzytkowa.html. Przeczytajcie wszystko, a następnie wykonajcie zadanie, które zostało opisane na samym końcu lekcji, tzn. Literoobraz – sami wybierzcie, jaki wyraz chcecie zobrazować.
Zaplanujcie swoją pracę na dzisiaj oraz na przyszłą lekcję. Dopiero za tydzień, gdy skończycie swoje prace, wyślijcie do mnie ich zdjęcia. Powodzenia!