Klasa 6a – Tydzień 13

Środa 10. 06.

Język polski

Temat: Jak rozróżnić głoski dźwięczne od bezdźwięcznych?

Fonetyki ciąg dalszy…

1.      Ćwiczenie na rozgrzewkę: dotknij delikatnie dłonią krtani i wymawiaj kolejno głoski. Przy niektórych zapewne poczujesz delikatne drgania…

SZ       Ż         CZ       A         F          G

Dzisiejszy temat dotyczy głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych, jeżeli przy wymowie głoski czujemy drgania wiązadeł głosowych, to znaczy, że jest ona dźwięczna. Jeżeli wiązadła „milczą” – głoska jest bezdźwięczna. J

2.      Otwórz podręcznik na stronie 307 i przepisz kolorem do zeszytu Nową wiadomość (podział głosek na dźwięczne i bezdźwięczne).

3.      Wykonaj w zeszycie zad. 1 i 2  / 308 str. podręcznika.

4.      Kliknij na poniższy link, przeczytaj lekcję i rozwiąż wszystkie ćwiczenia on-line.

https://epodreczniki.pl/a/dzwieczna-czy-bezdzwieczna/DhuXFa5EX

Pozdrawiam!

Biologia

Temat: Przegląd i znaczenie ssaków.
 1. Na dzisiejszą lekcję przygotowałam dla Was film o ssakach żyjących w Polsce:

Plastyka

Temat: Portret barokowy.
1. Dzisiejsza lekcja poświęcona jest portretom w epoce baroku. Lekcja dla Was znajduje się tutaj:
Proszę, abyście przeczytali cały temat i dokładnie obejrzeli wszystkie obrazy oraz wykonali ćwiczenia: 1, 3, 5, 6 i 7.
Pozdrawiam Was serdecznie!

Język niemiecki

Witam Was serdecznie,

dzisiejszy temat lekcji brzmi: Rozwiązywanie zadań.

Na dzisiejszej lekcji będziemy utrwalać poznane do tej pory wiadomości z rozdziału VI.

  1. Otwórzcie proszę podręcznik na stronie 70. Przeczytajcie polecenie zadania 19. Następnie w zeszycie napiszcie zdania wg podanego przykładu. Pamiętajcie, że zarówno po czasowniku „stellen”, jak i „legen” rzeczownik występuje w bierniku!

 

  1. Przechodzimy teraz do zadania 20. Rozwiązania również musicie napisać w zeszycie. Pamiętajcie, że zarówno po czasowniku „stehen”, jak i „liegen” rzeczownik występuje w celowniku!
  2. Następnie na tej samej stronie rozwiążcie zadanie 21. Nazwy zilustrowanych mebli i urządzeń zapiszcie w zeszycie.
  3. Otwórzcie ćwiczenia na stronie 55 i wykonajcie zadanie 9. Musicie wybrać pasujący do zdania czasownik stellen (stawiać) lub stehen (stać). Pamiętajcie, że po czasowniku stellen rzeczownik występuje w bierniku a po czasowniku stehen w celowniku! Drugie zdanie zrobiłam również dla przykładu:

Der Computer steht auf dem Schreibtisch. – Komputer stoi na biurku.

  1. Na zakończenie rozwiążcie zadanie 12 na stronie 57, również w zeszycie ćwiczeń. Poniżej rozwiązanie dialogu pierwszego i drugiego.

a)Wohin soll ich den Computer stellen?

Stell ihn auf den Schreibtisch!

  1. b) Wo stehen die Schuhe?

Sie stehen unter dem Bett.

Powodzenia!

Wtorek 09. 06.

Matematyka

Na dzisiejszej lekcji dowiesz się;

– co to jest procent,

– gdzie występują procenty

– jak zamienić ułamek na procent,

– jaki procent figury zamalowano.

 

1.     Obejrzyj film  https://www.youtube.com/watch?v=Mp_h-O-8URg

2.     Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=7XMtByHlDbo

3.     Otwórz załącznik: PROCENTY

Język polski

Temat: Głoski ustne i nosowe.

Dzień dobry, przed nami kolejna klasyfikacja głosek.

1.      Otwórz podręcznik na stronie 308 i przepisz do zeszytu Nową wiadomość.

2.      Kliknij na poniższy link, przeczytaj lekcję i rozwiąż ćwiczenia on-line

– opuść ćwiczenie 3, gdyż dotyczy pracy w grupie;

– ćwiczenie 8 wykonaj pisemnie w zeszycie, uważaj na pułapki ortograficzne J.

https://epodreczniki.pl/a/nosowa-czy-ustna/DkXHN7xdA

Pozdrawiam!

Historia

Temat: Po III rozbiorze Polski.

  1. Otwórz podręcznik na s. 234 i przeczytaj cały temat.
  2. Do zeszytu jako notatkę wpisz informację „To, co najważniejsze” ze s. 239.
  3. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/dal-nam-przyklad-bonaparte-polacy-i-napoleon/D1ALcPaJM, przeczytaj lekcję i wykonaj ćwiczenia, pamiętając o sprawdzeniu rozwiązań. Pomiń pracę domową.
  4. Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=hM-_9_AokMM

Wychowanie fizyczne

Temat: Biegi przez przeszkody i płotki.

Poniedziałek 08. 06. 

Język polski

Temat: Jak wymawiamy, jak słyszymy, jak piszemy?

05.-08.06 -VI Jak wymawiamy, jak słyszymy, jak piszemy

05.-08.06 -VI Jak wymawiamy, jak słyszymy, jak piszemy

Matematyka

Temat: Wykresy słupkowe.

Na dzisiejszej lekcji dowiesz się:

·      jak korzystać z wykresów słupkowych,

·      jakie są rodzaje wykresów słupkowych

·      jak przedstawić dane w postaci wykresu słupkowego,

·      jak zrobić poprawną podziałkę na osiach i legendę.

1.     Obejrzyj film https://pistacja.tv/film/mat00418-interpretacja-danych-diagram-slupkowy

2.     Obejrzyj film https://pistacja.tv/film/mat00422-przedstawianie-danych-diagram-slupkowy

3.     Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 130 i wykonaj ćwiczenia od 1do 6.

Język niemiecki

Witam Was serdecznie,

dzisiejszy temat lekcji brzmi: Czytanie ze zrozumieniem.

Na dzisiejszej lekcji będziemy ćwiczyli umiejętność tłumaczenia tekstu na język polski.

1. Napiszcie proszę pod tematem następujące słownictwo oraz korzystając ze słownika przetłumaczcie je. Link do słowniczka: https://pl.pons.com/tłumaczenie/niemiecki-polski

das Reihenhaus –

oben –

der Stock –

hell –

ruhig –

genug –

eigen –

verbringen –

darin-

das Spielzeug –

die Kiste –

die Aussicht –

sondern –

voll –

altmodisch –

stören –

2. Otwórzcie podręcznik na stronie 69 i przeczytajcie polecenie zadania 18. Zdania zgodne z tekstem zapiszcie w zeszycie.

3. Na zakończenie rozwiążcie zadanie 16 w zeszycie ćwiczeń na stronie 59.

Technika

Temat: Inteligentny dom.
1. Dzisiejsza lekcja dla Was znajduje się tutaj:
2. Proszę, abyście przeczytali str. 122-124, a następnie w zeszycie napiszcie pod tematem lekcji odpowiedź na pytanie: W jaki sposób odpowiednio ustawiony system zarządzania domem może się przyczynić do obniżenia rachunków?
Pozdrawiam Was serdecznie!