Klasa 6a – Tydzień 5

Piątek 17. 04.

Geografia

Dzień dobry!
Podsyłam Wam kolejny temat i notatkę do niego. Przepiszcie sobie do zeszytu i przeczytajcie strony
w podręczniku 68,69,70 i 71.
Temat: PODZIAŁ POLITYCZNY EUROPY.
1. Podział polityczny to jest podział na państwa. W Europie jest 45 niepodległych państw. (w książce macie 47, ale Turcja i Kazachstan to są państwa azjatyckie, a tylko ich małe fragmenty leżą geograficznie na terenie Europy)
2. Państwa Europy dzielą się na 4 regiony geograficzno-polityczne:
    I – region: Europa Północna (Skandynawia)
         1.Szwecja
         2.Norwegia
         3.Finlandia
         4.Dania
         5.Islandia
   II – region: Europa Zachodnia
         6.Wielka Brytania
         7.Irlandia
         8.Francja
         9.Monako
       10.Niemcy
       11.Holandia
       12.Belgia
       13.Luksemburg
       14.Austria
       15.Szwajcaria
       16.Liechtenstein
  III – region: Europa Środkowo-Wschodnia
       17.Polska
       18.Czechy
       19.Słowacja
       20.Ukraina
       21.Białoruś
       22.Rosja
       23.Litwa
       24.Łotwa
       25.Estonia
       26.Rumunia
       27.Węgry
       28.Mołdawia
  IV – region: Europa Południowa (Śródziemnomorska)
       29.Hiszpania
       30.Portugalia
       31.Andora
       32.Włochy
       33.San Marino
       34.Watykan
       35.Grecja
       36.Albania
       37.Malta
       38.Bułgaria
       39.Słowenia
       40.Chorwacja
       41.Bośnia i Hercegowina
       42.Macedonia Północna
       43.Serbia
       44.Czarnogóra
       45.Kosowo.
Jak przepiszecie te państwa do zeszytu to później korzystając z mapki w podręczniku na str.48 lub atlasu do każdego państwa dopiszcie nazwę jego stolicy. Kto miałby ochotę, może mi te stolice przesłać.
Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrówka!
Matematyka

Temat: Pole trójkąta (zapisz temat w zeszycie)

Na lekcji dowiesz się:

·      Jak obliczyć pole trójkąta,

·      Ile wysokości ma każdy trójkąt,

·      Jak narysować wysokości w trójkącie ostrokątnym, prostokątnym i rozwartokątnym.

1.     Obejrzyj film https://pistacja.tv/film/mat00470-pole-trojkata

2.     Przejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/pole-trojkata/DztHmSXqd

3.     Przeczytaj i przeanalizuj lekcję.

4.     Wykonaj ćwiczenia interaktywne  od 1 do 4 ( zawsze sprawdź poprawność wykonania zadań)

5.     Napisz w zeszycie

Pole trójkąta jest połową iloczynu długości podstawy trójkąta i wysokości opuszczonej na tę podstawę

POLE TRÓJKĄTA Wyprowadzenie wzoru. Przykłady. Pojęcie trójkąta ...

Przykłady:

Oblicz pole trójkąta - YouTube

Dokończ podstawianie do wzoru, oblicz i zapisz odpowiedź.

Pamiętaj o jednostkach pola powierzchni.

Oblicz pole trójkąta prostokątnego. - YouTube

 Z jaką liczbą możesz skrócić liczbę 8?

                  Dokończ obliczenia i  zapisz odpowiedź.

 6. Wejdź na stronę Learningapps.org i wykonaj ćwiczenie „Pole trójkąta”.

 

Język polski

Temat: Co było na początku?
1. Otwórzcie podręczniki na str. 238 i przeczytajcie tekst ,, Stworzenie świata”.
2. Po przeczytaniu tekstu wykonajcie w zeszycie zadanie 1 str.240.
3. Przeczytaj nową wiadomość na stronie 241 i napisz w zeszycie kolorem:
Powtórzenie – dwukrotne lub wielokrotne powtórzenie słowa, zdania lub fragmentu tekstu w danej wypowiedzi.
4.Wykonaj zadanie 5 str.241.
5. Wejdź na stronę  https://epodreczniki.pl/a/swiat-stworzony-przez-boga/D9d99Fl4D wykonaj i sprawdź ćw. 2 oraz obejrzyj komiks z ćw. 7.
Muzyka

Temat: Muzyka wytańczona na pointach.

Dziś będzie mowa o balecie. Przypomnijmy sobie zatem, co to jest balet.

1. Zapisz notatkę do zeszytu:

Balet to widowisko muzyczno-sceniczne, w którym akcja przekazywana jest za pomocą tańca i muzyki instrumentalnej.

Opracowaniem układów tanecznych i ruchem na scenie zajmuje się choreograf.

Pointy (czytamy: płenty) to obuwie używane przez tancerki. Mają one skórzane, miękkie podeszwy i twarde czubki.

Balerina to wybitna solistka zespołu baletowego.

2. Przeczytaj w podręczniku tekst ze str. 99 opisujący kolejny balet Piotra Czajkowskiego – „Jezioro łabędzie”. Napisz w zeszycie krótką notatkę o tym balecie (na ocenę). Prace prześlij na adres smolnik.muzyka@gmail.com, podpisując się zawsze imieniem, nazwiskiem oraz klasą. Masz na to czas do 23 kwietnia br.

Obejrzyj materiał:

https://www.youtube.com/watch?v=6Loq1YvcKTw

A w wolnym czasie zobaczcie, jak wyglądają lekcje baletu 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=wetJHlSZY94

Czwartek 16. 04.

Matematyka

Temat: Wysokość  trójkąta ( zapisz temat w zeszycie).

Na tej lekcji dowiesz się:

·      Co to jest wysokość trójkąta;

·      Jak oznaczyć wysokość trójkąta;

·      Ile wysokości ma trójkąt;

·      W jaki sposób narysować wszystkie wysokości dowolnego trójkąta

1.     Obejrzyj film https://pistacja.tv/film/mat00223-wysokosc-trojkata?playlist=373

2.     Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/wysokosc-trojkata/D12nvVOBB

3.     Przeczytaj i przeanalizuj lekcję.

4.     Wykonaj ćwiczenia interaktywne ( zawsze sprawdź poprawność wykonania)

5.     Zapisz w zeszycie.

Wysokość trójkąta to odcinek łączący wierzchołek trójkąta z przeciwległym bokiem lub jego przedłużeniem i do tego boku (przedłużenia) prostopadły. Trójkąt ma trzy wysokości.

Narysuj trzy trójkąty: ostrokątny, prostokątny i rozwartokątny i w każdym trójkącie narysuj kolorem trzy jego wysokości.

6.     Wykonaj ćwiczenia 1, 2 str. 79( w zeszycie ćwiczeń) i ćw. 4 str. 80 (zeszyt ćwiczeń).

7.     Wejdź na stronę Learningapps.org i wykonaj ćwiczenie „Wysokość trójkąta”.

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia opanowania piłki – piłka nożna
Witam.
Piłka nożna jest sportem bardzo popularnym w naszym kraju. Także i Wy często wybieracie tę dyscyplinę. Mimo, że jest to gra zespołowa, rozgrywana na dużym boisku, zaproponuję Wam film z którym możecie poćwiczyć elementy piłki nożnej u siebie w domu. Proszę dostosować ćwiczenia do swoich możliwości – wybrać ćwiczenia, które dasz radę wykonać, dostosować ilość powtórzeń lub tempo wykonania, odpocząć w razie potrzeby.
Powodzenia.

Informatyka

Temat: Tworzymy program rysujący figury

1.Obejrzyj filmik (zwróć uwagę, jak otworzyć skrypt  Pióro/Pisak)
https://www.youtube.com/watch?v=6u4-l_AMC9o
2.Wejdź na  https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=64 (ebook dla klasy 4), otwórz go na stronie 83 i stwórz skrypty pokazane na Rys. 1a i Rys. 1b. Sprawdź działanie programu.
3.Jeśli chcesz się jeszcze pobawić, to wykonaj ćw. 2 i 3 na str. 84
4. Przyślij swoje  projekty na mój adres postępując tak,  jak w ostatniej lekcji.

 

Język niemiecki

Dzień dobry,

dzisiejszy temat lekcji brzmi: Przyimek z celownikiem – ćwiczenia.

Na dzisiejszej lekcji powtórzymy użycie przyimka z celownikiem.

  1. Otwórzcie proszę ćwiczenia na stronie 37 i wykonajcie zadanie 6. Pracujcie z planem miasta w podręczniku na stronie 44, aby uzupełnić tekst przyimkami i rodzajnikami.
  2. Wykonaj następnie ćwiczenie 11 na stronie 39 w zeszycie ćwiczeń. W zadaniu tym musimy uzupełnić rodzajnik określony w celowniku, a następnie wpisać nazwy poszczególnych produktów, które możemy kupić w podanych sklepach.
  3. Na koniec wykonaj ćwiczenie 17 i 18 ze strony 41 i 42 w zeszycie ćwiczeń. Dzięki nim poćwiczysz pisownię wyrazów poznanych w tym rozdziale.

 

 

Środa 15. 04.

Język polski

Dzień dobry,

Ostatnio zakończyliśmy pracę w rozdziale piątym. Dzisiejszy temat brzmi: Sprawdzam wiedzę i umiejętności. Bardzo proszę, żebyś rozwiązał test, który będzie podlegał ocenie. Masz dwie możliwości:

a)      Otwierasz plik Word 15.04 – j. polski VI Test na ocenę, rozwiązujesz w nim zadania, zapamiętujesz i odsyłasz na moją skrzynkę mailową  anna_matusiak_03@o2.pl

b)      Rozwiązania zapisujesz w zeszycie (starannie i wyraźnie), robisz zdjęcie i odsyłasz drogą mailową.

Termin dostarczenia pracy: 16. 04. 2020r.

By nie było takiej sytuacji, że ktoś nie może otworzyć pliku Word, dzisiaj otrzymacie test w osobnym mailu.

Powodzenia!

Biologia

Temat: Przegląd i znaczenie płazów.
1. Zapiszcie proszę pod tematem: Wszystkie płazy żyjące w Polsce podlegają ochronie gatunkowej. Płazy dzielimy na trzy grupy:
a) płazy ogoniaste,
b) płazy bezogonowe,
c) płazy beznogie ( w Europie nie ma przedstawicieli płazów beznogich).
2. Wypiszcie proszę przedstawicieli, którzy należą do poszczególnych grup ( podręcznik str.97-99)
3. Posłuchajcie jakie odgłosy wydają różne płazy https://czlowiekiprzyroda.eu/plazy-polski-przewodnik-terenowy/glosy-plazow

Plastyka

Temat: Sztuka renesansu.
1. Dzisiaj poznamy sztukę renesansu. Obejrzyj prezentację https://prezi.com/u8uqngay7lde/sztuka-renesansu/ ,a następnie zapisz w zeszycie temat lekcji oraz kilku przedstawicieli malarstwa, rzeźby oraz architektury i ich dzieła, którzy zostali wymienieni w prezentacji.
2. Następnie przepisz notatkę, którą znajdziesz w załączniku. renesans

 

Język niemiecki

Dzień dobry,

witam Was serdecznie.  Dzisiejszy temat lekcji: Gdzie pani Malin robi zakupy?

  1. Na wstępie zapiszcie proszę do zeszytu nowe słownictwo, które poznamy na tej lekcji.

normalerweise – zwykle

sagen – powiedzieć

also – a więc, zatem

um die Ecke – za rogiem

nur -tylko

heutzutage –   w dzisiejszych czasach

wichtig –  ważne

die Kleiderboutique – butik z odzieżą

der Bioladen – sklep ze zdrową żywnością

Aby przećwiczyć wymowę nowo poznanych wyrazów, możesz skorzystać z internetowego słownika:

https://pl.pons.com/t%C5%82umaczenie/niemiecki-polski

  1. Otwórz teraz proszę podręcznik na stronie 47. Jeśli masz płytę CD w podręczniku posłuchaj nagrania nr 22 do zadania 11. Jeśli nie posiadasz płyty przeczytaj proszę dialog pani Malin z sąsiadką. Następnie ustnie uzupełnij luki w zadaniu 12. Jeśli będziesz miał problem z uzupełnieniem zerknij proszę jeszcze raz do dialogu w zadaniu 11.
  2. Przechodzimy teraz do zadania 13 w podręczniku na stronie 48 i 49. Gdzie pani Malin robi zakupy? Z tego względu, że zadania tego nie możemy wykonać ustnie w klasie, proszę Was o zapisanie rozwiązania w zeszycie. Aby wykonać to zadanie musicie wykorzystać tabelę ze strony 49 i do podanych towarów wybrać odpowiednią nazwę sklepu. Uważajcie na prawidłowe użycie przyimka „in” z prawidłowym rodzajnikiem  w celowniku! Pierwsze zdanie z tabelki zrobiłam dla przykładu:

Brot kauft Frau Malin in der Bäckerei. ( W mianowniku „die  Bäckerei”, ale musimy użyć rodzajnika określonego w celowniku!)

Zadanie to jest na ocenę. Rozwiązania prześlijcie na moją pocztę do 22.04. W razie pytań służę pomocą.