Klasa 6b – Tydzień 3

Piątek 03. 04

Język polski

Dzień dobry, wszystkie informacje na temat lekcji znajdują się w załączonych plikach. Pozdrawiam!

03.04 – j. polski VI – Przecinek – Sprawdź rozwiązania w zeszycie ćwiczeń

03.04 – j. polski VI

 

Geografia

Witajcie moi drodzy. Podsyłam Wam następny temat dotyczący warunków naturalnych Europy. Przepiszcie temat i notatkę do zeszytu.
Temat: Klimaty i roślinność naturalna Europy.
1. Europa jako kontynent leży w trzech klimatycznych, z którymi powiązana jest roślinność naturalna
I – strefa okołobiegunowa (na północ od równoleżnika 66 stopni N czyli koła podbiegunowego N)
              typ klimatu polarny ( roślinność pustynie lodowe)
              typ klimatu subpolarny ( roślinność tundra )
II – strefa umiarkowana ( między równoleżnikami 40 stopni i 66 stopni N)
              typ klimatu morski  ( roślinność lasy liściaste)
              typ klimatu przejściowy ( roślinność lasy mieszane )
              typ klimatu kontynentalny chłodny ( lasy iglaste czyli tajga)
              typ klimatu kontynentalny ciepły ( roślinność stepy i półpustynie)
III – strefa podzwrotnikowa ( na południe od równoleżnika 40 stopni N )
              typ klimatu morski ( roślinność śródziemnomorska)
2. Bardzo duży wpływ na klimat Europy ma równoleżnikowy przebieg rzeźby terenu oraz ciepły
    Prąd Zatokowy na Oceanie Atlantyckim.
Przeczytajcie rozdział w podręczniku od str. 62 do 67. Przejrzyjcie mapkę na str. 64 znajdując na niej miejscowości, które podane są przy klimatogramach (wykresach przebiegu temperatury i opadów).
Pozdrawiam serdecznie.
Matematyka
Temat: Kąty. Rodzaje kątów.
1.Wejdźcie proszę na stronę z filmami, które przypomną Wam informacje o kątach:
Zapiszcie pod tematem jakie mamy rodzaje kątów (str. 13 w podręczniku). Napiszcie jakim kątem jest kąt wypukły.
2. Wejdźcie proszę na stronę  https://epodreczniki.pl/a/mierzenie-katow/DDBWYwMN1
Zapoznajcie się z lekcją i spróbujcie zrobić zamieszczone tam zadania.
Muzyka

Temat: Muzyka wytańczona na pointach.

Dziś będzie mowa o balecie. Przypomnijmy sobie zatem, co to jest balet.

1. Zapisz notatkę do zeszytu:

Balet to widowisko muzyczno-sceniczne, w którym akcja przekazywana jest za pomocą tańca i muzyki instrumentalnej.

Opracowaniem układów tanecznych i ruchem na scenie zajmuje się choreograf.

Pointy (czytamy: płenty) to obuwie używane przez tancerki. Mają one skórzane, miękkie podeszwy i twarde czubki.

Balerina to wybitna solistka zespołu baletowego.

2. Przeczytaj w podręczniku tekst ze str. 99 opisujący kolejny balet Piotra Czajkowskiego – „Jezioro łabędzie”. Napisz w zeszycie krótką notatkę o tym balecie (na ocenę). Prace prześlij na adres smolnik.muzyka@gmail.com

Masz na to czas do 17 kwietnia br.

Obejrzyj materiał:

https://www.youtube.com/watch?v=6Loq1YvcKTw

A w wolnym czasie zobaczcie, jak wyglądają lekcje baletu 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=wetJHlSZY94

Jeżeli odpisujecie do mnie, proszę byście podpisywali się zawsze imieniem i nazwiskiem oraz klasą.

Pozdrawiam

Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych!

 

 

Czwartek 02. 04

Język niemiecki

Temat: Utrwalenie wiadomości z rozdziału 1 w module 6.
 
1. Chciałabym, abyśmy dzisiaj podsumowali zdobytą przez nas wiedzę w całym rozdziale. Przygotowałam dla Was kartę pracy, taką jak zawsze wykonujemy na zakończenie rozdziału i powtórzenie wiadomości. 
2. Pobierz plik i wykonaj wszystkie zadania, jeżeli masz taką możliwość – uzupełnij kartę pracy na komputerze i ją do mnie odeślij do piątku 03.04.2020 r. na mojego e-maila. Za jej wykonanie otrzymasz ocenę. Powodzenia!

 

Wychowanie fizyczne
Temat: Bieg na 100m-poznaj ciekawostki i rekordy.
Informatyka 
Temat: Tworzymy pierwszy program w języku Scratch.
1. Przypominam adres strony na której znajduje się film objaśniający pierwsze kroki programowania w środowisku Scratch   https://www.youtube.com/watch?v=xAcY3t3KdRI
2. Uruchomcie proszę program Scratch( scratch.mit.edu).
3.Spróbujcie odtworzyć kolejne kroki przedstawione w filmie.
4. Po kliknięciu w podany link
https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=64 przejdziecie do strony gdzie znajduje się podręcznik do kl.IV. Przeczytajcie proszę wskazówki przydatne przy tworzeniu programów.
Matematyka 
TematOkrąg i koło.Odległość punktu od prostej.
1. Zapiszcie proszę pod tematem Zapamiętaj ze strony 8 podręcznika (część 2) .
2. Otwórzcie proszę zeszyty ćwiczeń i zróbcie zadania ze stron 72-74 (oczywiście każdy robi tyle zadań ile chce :)))

 

Środa 01. 04

Biologia

Temat: Koronawirus – co powinniśmy o nim wiedzieć?  
1. Bardzo proszę wejdźcie na stronę  https://m.youtube.com/watch?v=H0mx90NbvuM Po zapoznaniu się z filmem napiszcie w kilku punktach, co możemy zrobić, aby ilość zakażeń koronawirusem była jak najmniejsza.
2. Kolejny film, który dla Was znalazłam pokazuje, jak bakterie i wirusy mogą przenosić się poprzez przedmioty. Zobaczcie sami.
3. Przypomnijcie sobie z poprzedniej lekcji budowę ryb. Miłej zabawy 🙂

 

Plastyka

Temat: Perspektywa malarska i powietrzna – wykonywanie prac.
1. Dokończ swoją pracę plastyczną, którą zacząłeś przed tygodniem, a następnie zrób jej zdjęcie i wyślij do mnie e-mailem.
Język niemiecki
Temat: Utrwalenie wiadomości z rozdziału 1.
1. Wykonaj ćwiczenia: ćw. 13/s. 40, ćw. 15/.41 oraz ćw. 19/s.42 w zeszycie ćwiczeń.
Język polski

Dzień dobry,

informacje na temat lekcji znajdują się w załączonym pliku: 01.04 – j. polski VI

Do usłyszenia!

Wtorek 31. 03

Język polski

Dzień dobry, wszystkie informacje na temat lekcji znajdziecie w załączonych plikach. Proszę je otwierać w takiej kolejności:

1.     Temat i zadania: 31.03 Temat i zadania

2.     Sprawdź odpowiedzi: 31.03 Sprawdź odpowiedzi w zeszycie ćwiczeń

3.     Zadanie domowe na ocenę: 31.03 Zadanie domowe na ocenę

Pozdrawiam serdecznie!

 

Matematyka
Temat: Okrąg i koło.
Bardzo proszę wejdźcie na stronę https://epodreczniki.pl/a/kola-i-okregi/DPkdOsPJ5
Zapoznajcie się z materiałem zamieszczonym na stronie. Zróbcie zamieszczone tam zadania i sprawdźcie czy udało Wam się je zrobić poprawnie.
Bardzo proszę dajcie mi znać jeżeli coś jest niejasne. Postaram się pomóc 🙂
Mój adres ania.diagnoza@tlen.pl, od poniedziałku do piątku w godzinach 10-12.
Wychowanie fizyczne
Temat: Ćwiczenia kształtujące przy muzyce
Dzień dobry.
Dzisiaj proponuję Wam ćwiczenia z filmem
Mimo,że film jest w języku angielskim, nie ma problemu ze zrozumieniem, gdyż wszystkie ćwiczenia są pokazane, ilość powtórzeń jest wyświetlona. Jest też zaznaczony czas odpoczynku po każdym ćwiczeniu – Rest time. Można przy okazji powtórzyć trochę słówek angielskich lub się ich nauczyć. Jeżeli któreś ćwiczenie jest dla Ciebie za trudne, nie wykonuj go. Zachęcam również do doskonalenia ćwiczeń żonglerki zaproponowanych wam na poprzedniej lekcji. Dla chętnych mamy propozycję na ocenę : nagraj film na którym wykonujesz ćwiczenia żonglerki i wyślij na adres  Twojego nauczyciela wf. Zachęcam do podjęcia wyzwania, ale też, żeby wcześniej poćwiczyć. Życzę powodzenia.

 

Historia

Temat: Oświecenie w Europie

  1. Aby uporządkować i utrwalić wiadomości, wykonaj zadania z załączonej karty pracy Karta VI 31.03 i odeślij na annamaskiewicz@wp.pl do czwartku 02.04.2020.
  2. Otwórz podręcznik na s. 144 i przeczytaj temat. Notatkę sporządź na podstawie informacji na s. 150. Zwróć szczególną uwagę na trójpodział władzy wg Monteskiusza.
  3. Przeanalizuj prezentację na temat oświecenia https://prezi.com/6wvmsxpphzcn/oswiecenie-w-europie/, dokładnie obejrzyj zdjęcia z okresu klasycyzmu.
  4. Uporządkuj wiedzę. W tym celu obejrzyj krótkie filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=VhgeRT_OS1o

https://www.youtube.com/watch?v=f3EejVAAibk

https://www.youtube.com/watch?v=2XG9a0uxU2o

  1. Przyjemnego odbioru!

Poniedziałek 30. 03

 Technika

Temat: Opłaty domowe.
1.      Otwórz podręcznik i przeczytaj strony 21-23.
2.      Wykonaj następujące ćwiczenia:
https://learningapps.org/watch?v=pex37v4oc17

https://learningapps.org/watch?v=ptkv2a13a17

 

Język niemiecki

Temat: Wo ist die Eisdiele? Weißt du das?

  1. Otwórz zeszyt i zapisz temat lekcji, następnie przepisz do zeszytu notatkę z załącznika. Do pobrania tu: wissen
  2. Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=juJgReybcnM, powtórz na głos za lektorem odmianę czasownika, aby utrwalić wymowę.
  3. Wykonaj ćwiczenie 9 i 10 w zeszycie ćwiczeń na stronie 38-39.
  4. Naucz się na pamięć odmiany czasownika wissen.

 

Matematyka

Temat: Kolejność wykonywania działań.

W dalszym ciągu ćwiczymy kolejność wykonywania działań.

Bardzo proszę zróbcie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze stron 67-69. Każdy z Was decyduje ile zadań zrobi ( co najmniej jedno :)). Rozwiązania możecie przesyłać do końca tygodnia 🙂

Bardzo proszę dajcie mi znać jeżeli coś jest niejasne. Postaram się pomóc 🙂

Mój adres ania.diagnoza@tlen.pl, od poniedziałku do piątku w godzinach 10-12.

 

Język polski

Temat: Wypowiedzenia – utrwalenie wiadomości.

  1. Przejrzyj sobie uważnie ostatnią notatkę dotyczącą wypowiedzeń. Naucz się wykresu.
  2. Dzisiaj wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, zad. 1-6, str. 49-51.
  3. Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmiku dotyczącego rodzajów wypowiedzeń. Obejrzyj pierwsze 4 minuty.
    https://www.youtube.com/watch?v=kRVqYwc40Zk