Klasa 6b – Tydzień 5

Piątek 17. 04.

Geografia

Witajcie Drodzy
Przesyłam Wam kolejny temat i notatkę do niego. Przepiszcie notatkę do zeszytu i przeczytajcie rozdział w podręczniku na str. 55, 56, 57, 58, 59,60 i 61. Trochę tych stron jest, ale większość to ilustracje i mapki, które też sobie obejrzyjcie.
Temat: BUDOWA GEOLOGICZNA EUROPY – ISLANDIA WYSPA WULKANÓW I TRZĘSIEŃ ZIEMI.
  1. Litosfera czyli skorupa ziemska zbudowana jest ze skał, które otaczają płynne wnętrze Ziemi zbudowane z płynnej magmy. Skorupa składa się z części, które nazywamy płytami tektonicznymi (patrz mapka str. 55). Płyty dzielimy na kontynentalne i oceaniczne:
      a) płyty kontynentalne – leżą na nich kontynenty, ich średnia grubość to 40-50 km, zbudowane są ze skał granitowych
      b) płyty oceaniczne – tworzą dna oceanów, ich średnia grubość to 10-15 km, zbudowane są ze skał bazaltowych
  2. Płyty są w ciągłym ruchu przesuwając się z prędkością 2-5 cm na rok (popatrz na strzałki na mapie str. 55 i rysunek str. 56)
  3. Europa leży na płycie euroazjatyckiej. Od zachodu granice stanowi grzbiet oceaniczny (ryft – biegnie środkiem Oceanu Atlantyckiego) a od południa pęknięcie skorupy ziemskiej (biegnie Morze Śródziemne).
  4. Granice między płytami nazywamy strefami sejsmicznymi (patrz mapka str. 59).Występują tam zjawiska:
      a) wulkanizm – w Europie czynne wulkany są na Islandii (25 – największy Hekla) i we Włoszech (3 – największy Etna)
      b) trzęsienia ziemi – w Europie występują na Islandii i w basenie Morza Śródziemnego
      c) gejzery – gorące źródła
      d) pokrywy lawowe.
ZADANIE DLA WAS. NA PODSTAWIE MAPY W PODRĘCZNIKU NA STR.55 podajcie nazwy płyt litosfery, na których leżą poszczególne kontynenty (przypominam kontynentów jest 7). Czyli piszecie nazwę kontynentu, a po myślniku nazwy płyt, na jakich dany kontynent leży.
Prace proszę mi przesłać do 8 kwietnia, bo później zaczyna się przerwa świąteczna.
TRZYMAJCIE SIĘ I NIE DAJCIE SIĘ. POZDRAWIAM
Język polski
Temat: Co było na początku?
1. Otwórzcie podręczniki na str. 238 i przeczytajcie tekst ,, Stworzenie świata”.
2. Po przeczytaniu tekstu wykonajcie w zeszycie zadanie 1 str.240.
3. Przeczytaj nową wiadomość na stronie 241 i napisz w zeszycie kolorem:
Powtórzenie – dwukrotne lub wielokrotne powtórzenie słowa, zdania lub fragmentu tekstu w danej wypowiedzi.
4.Wykonaj zadanie 5 str.241.
5. Wejdź na stronę  https://epodreczniki.pl/a/swiat-stworzony-przez-boga/D9d99Fl4D wykonaj i sprawdź ćw. 2 oraz obejrzyj komiks z ćw. 7.
Matematyka
Temat: Klasyfikacja trójkątów.
1. Dzisiaj poćwiczymy to co wczoraj zapisaliście pod tematem.

Jeżeli kąty w trójkącie  mają miary 40º, 55º, 85º , to trójkąt jest trójkątem różnobocznym ( każdy kąt ma inną miarę) i ostrokątnym ( kąty 40º, 55º i 85º to kąty ostre)

Jeżeli kąty w trójkącie  mają miary 40º, 40º, 100º , to trójkąt jest trójkątem równoramiennym ( dwa kąty mają taka samą miarę 40º i 40º ) i rozwartokątnym ( największy kąt  ma miarę 100º , a to jest kąt rozwarty).

Jeżeli  kąty w trójkącie mają miary 60º,60º,60º, to trójkąt jest trójkątem równobocznym ( trzy kąty mają taka samą miarę 60º) i ostrokątnym ( kąt 60º to kąt ostry ).
2. Oblicz trzeci kąt trójkąta i określ, jaki to trójkąt ze względu na boki i na kąty (pamiętaj,że suma wszystkich katów w trójkącie wynosi 180º)

a)     30º, 90º

b)    45º, 45º

c)     50º, 100º

d)    60º, 40º

e)    60º, 60º

f)      30º , 120º

Odpowiedzi proszę przesłać w mailu na mój adres ania.diagnoza@tlen.pl Wystarczy napisać np.:
a) równoboczny, ostrokątny
Muzyka

Zapiszcie temat do zeszytu.

Temat : Utwory z wiosenną nutą.

Zaproponuję Wam dziś kilka wiosennych utworów. Wysłuchajcie proszę i zastanówcie się czy słuchając ich, faktycznie przychodzi Ci na myśl wiosna.

https://www.youtube.com/watch?v=3_iZNMsUqDw

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

https://www.youtube.com/watch?v=3NQnnhlRWmc

Mam nadzieję, że odpoczęliście przy tej muzyce.

Jeśli macie ochotę  zaśpiewajcie piosenkę , której tekst macie w podręczniku na str. 107:

https://www.youtube.com/watch?v=mXKR4rfkaW0

 

Czwartek 16. 04

Język niemiecki

Temat: Hast du Lust, ins Kino zu gehen?
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie, a następnie zapoznaj się z notatką z załącznika oraz przepisz ją do zeszytu. Hast du Lust, ins Kino zu gehen
2. Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń na str. 43-44.
Wychowanie fizyczne

Temat: Polscy mistrzowie sportu.

Polscy mistrzowie sportu kl.VI

Informatyka
Temat: Program Scratch.
1. Po kliknięciu w załączony link https://www.youtube.com/watch?v=W5q1BDLpLCU nauczycie się w jaki sposób można założyć darmowe konto w Scratch.
2. Po kliknięciu w załączony link https://www.youtube.com/watch?v=OWFRDxKT9Ac zobaczycie jak można stworzyć najprostszą grę.
3. Kolejny link https://www.youtube.com/watch?v=m4qVRCfL1pg pokazuje jak można udostępnić projekt w Scratch.
4. Spróbujcie stworzyć grę z punktu 2 i odesłać na mój adres ania.diagnoza@tlen.pl
  Miłej zabawy 🙂
Matematyka 
Temat: Suma kątów wewnętrznych w trójkącie.
1. Obejrzyjcie proszę filmy przypominające podstawowe informacje o trójkątach: https://pistacja.tv/film/mat00219-budowa-i-wlasnosci-trojkata?playlist=373
2. Zapiszcie proszę pod tematem zapamiętaj ze str. 22 w podręczniku.
4. Zapiszcie proszę w zeszycie i wykonajcie rysunki odpowiednich trójkątów:
a) klasyfikacja trójkątów ze względu na kąty (trójkąt ostrokątny, prostokątny i rozwartokątny) 
b) klasyfikacja trójkątów ze względu na boki (trójkąt równoboczny,równoramienny i różnoboczny). 
Wszystkie informacje znajdziecie na str. 22 w podręczniku.

Środa 15. 04.

Język polski

Dzień dobry,

Ostatnio zakończyliśmy pracę w rozdziale piątym. Dzisiejszy temat brzmi: Sprawdzam wiedzę i umiejętności. Bardzo proszę, żebyś rozwiązał test, który będzie podlegał ocenie. Masz dwie możliwości:

a)      Otwierasz plik Word 15.04 – j. polski VI Test na ocenę, rozwiązujesz w nim zadania, zapamiętujesz i odsyłasz na moją skrzynkę mailową  dor.piech@wp.pl

b)      Rozwiązania zapisujesz w zeszycie (starannie i wyraźnie), robisz zdjęcie i odsyłasz drogą mailową.

Termin dostarczenia pracy: 16. 04. 2020r.

By nie było takiej sytuacji, że ktoś nie może otworzyć pliku Word, dzisiaj otrzymacie test w osobnym mailu.

Powodzenia!

Biologia

Temat: Przegląd i znaczenie płazów.
1. Zapiszcie proszę pod tematem: Wszystkie płazy żyjące w Polsce podlegają ochronie gatunkowej. Płazy dzielimy na trzy grupy:
a) płazy ogoniaste,
b) płazy bezogonowe,
c) płazy beznogie ( w Europie nie ma przedstawicieli płazów beznogich).
2. Wypiszcie proszę przedstawicieli, którzy należą do poszczególnych grup ( podręcznik str.97-99)
3. Posłuchajcie jakie odgłosy wydają różne płazy https://czlowiekiprzyroda.eu/plazy-polski-przewodnik-terenowy/glosy-plazow

Plastyka

Temat: Sztuka renesansu.
1. Dzisiaj poznamy sztukę renesansu. Obejrzyj prezentację https://prezi.com/u8uqngay7lde/sztuka-renesansu/ ,a następnie zapisz w zeszycie temat lekcji oraz kilku przedstawicieli malarstwa, rzeźby oraz architektury i ich dzieła, którzy zostali wymienieni w prezentacji.
2. Następnie przepisz notatkę, którą znajdziesz w załączniku. renesans

Język niemiecki

Temat: Wohin gehst du?
1. Otwórz zeszyt i zapisz temat lekcji. Dzisiaj przypomnimy sobie biernik i rozpoczniemy pracę z nowym rozdziałem. Cały poprzedni rozdział zajmowaliśmy się celownikiem podczas określania miejsc, w których znajdowaliśmy się w mieście. Dzisiaj nauczymy się, jak powiedzieć, że do tych miejsc idziemy, jedziemy itp. Każda czynność, która pozwala nam się przemieścić w dane miejsce wymaga ruchu, a to oznacza, że wymaga użycia biernika.
2. Zapoznaj się z notatką z załącznika, następnie przepisz ją do zeszytu oraz przetłumacz przykłady, które tam napisałam. wohin
3. Wykonaj ćwiczenie 5 w zeszycie ćwiczeń na stronie 45 oraz utrwal rodzajniki w celowniku i bierniku, ponieważ będą nam one potrzebne na następnej lekcji.