Klasa 7 – Tydzień 14

Piątek 19. 06.

Matematyka

Temat: Działania na pierwiastkach

Dzisiaj przypomnisz sobie, jak wykonuje się działania na pierwiastkach

1.Obejrzyj lekcje https://www.youtube.com/watch?v=zXvubuH7EVU
https://www.youtube.com/watch?v=uoboN6GaGiY
https://www.youtube.com/watch?v=_jssEBdM95k

Geografia

Dzień dobry
Przesyłam kolejne tematy i notatki do nich w załączniku.
TO NASZE OSTATNIE TEMATY W TYM W ROKU. CHCIAŁEM NA KONIEC PODZIĘKOWAĆ WAM ZA WSPÓŁPRACĘ W TYM ROKU SZKOLNYM (BARDZO CIĘŻKIM ROKU). ŻYCZĘ WAM ZDROWYCH, DŁUGICH I SŁONECZNYCH WAKACJI Z NADZIEJĄ, ŻE WE WRZEŚNIU SPOTKAMY SIĘ W SZKOLE
POZDRAWIAM SERDECZNIE

Język niemiecki

Temat: Wenn ich Zahnschmerzen habe, gehe ich zum Zahnarzt.
1. Dzisiaj przypomnimy sobie spójnik wenn oraz utrwalimy słownictwo poznane na ostatniej lekcji.
2. Otwórz podręcznik na  str. 102 i przeczytaj podpunkt III Zdania podrzędnie złożone z wenn. Mam nadzieję, że przypomniało Ci się już, jak tworzymy zdania z tym spójnikiem.
3. Aby go poćwiczyć, wykonaj w zeszycie zad. 6 z podręcznika na str. 103.
4. Teraz przejdziemy do zeszytu ćwiczeń – wykonaj ćw. 19, 20, 21 na str. 58-59.
Pozdrawiam Was serdecznie!

Wychowanie fizyczne

Temat: Pływanie – korzyści dla zdrowia.
Pobierz plik: pływanie korzyści dla zdrowia

Muzyka

Temat: Śpiewające kabarety.
1. Zapisz do zeszytu:
Kabaret jest formą sztuki widowiskowej, na którą składają się scenki satyryczne, monologi, skecze. Ważną rolę odgrywa w nim piosenka, która tworzy rodzaj pewnej kreacji podpartej często rekwizytem lub kostiumem. Utwór zazwyczaj ma różnorodny charakter, budzi refleksje, jego tekst niesie jakiś przekaz bądź stanowi sceniczna puentę.
2. Posłuchaj przykładów piosenek z kabaretów:
– Henryk Wars, Julian Tuwim Miłość ci wszystko wybaczy
 Julian Tuwim, Zygmunt Konieczny Grande valse brillante (proponuję Wam dwa różne wykonania)
– Jerzy Wasowski, Jeremi Przybora Piosenka jest dobra na wszystko
3. Zycząc Wam udanych wakcji, proponuję Wam piosenkę z kabaretu OT.TO pt. Wakacje

Wtorek 16. 06. – Czwartek 18. 06.

Egzamin ósmoklasisty

Poniedziałek 15. 06.

Biologia

Temat: Rozwój człowieka.
1. Zapoznajcie się proszę z prezentacją ( klikajcie na interaktywne rączki):
2. A teraz zobaczcie jak zmieniamy się od narodzin do starości: https://www.facebook.com/DrawingPenOfficial/videos/1896308493814668

Matematyka

Temat: Działania na potęgach

Dzisiaj przypomnisz sobie, jak wykonuje się działania na potęgach

1.Obejrzyj lekcje https://www.youtube.com/watch?v=Hp4f48P9qA0
https://www.youtube.com/watch?v=i_U_vJhJdcM
https://www.youtube.com/watch?v=2WKZz_WzqTE
https://www.youtube.com/watch?v=AiB_8o3G-u0

Język polski

Temat: Imiesłowy i ich rodzaje – utrwalenie wiadomości.

Na dzisiejszej lekcji powtórzymy wiadomości o imiesłowach.

1.      Kliknij na poniższy link i uważnie przeczytaj całą lekcję. Możesz odszukać w zeszycie ten temat i jeszcze raz przeanalizować zamieszczone tam informacje.

– wykonaj ćwiczenie on-line: 1, 2, 3, 4, 5, 10;

– zadanie on-line dla chętnych: 8 i 9.

Link: https://epodreczniki.pl/a/imieslowy-i-ich-rodzaje/DN28lvu36

Pozdrawiam serdecznie!

Historia

WITAM SERDECZNIE !
Dzisiaj również przerabiamy dwa tematy.
I Temat: Japońska ekspansja.
Zapisz temat w zeszycie
Otwórz podręcznik i przeczytaj temat na str. 232-238
Do zeszytu przepisz notatkę ze str. 239
Zadanie pisemne w zeszycie;
Wymień i krótko wyjaśnij przyczyny ekspansji Japonii
w latach 30. XX wieku str.239.
II Temat: Włochy i Hiszpania
Zapisz temat w zeszycie.
Otwórz podręcznik i przeczytaj temat str.240-246
Obejrzyj filmy: „Faszyzm we Włoszech”
https://www.youtube.com/watch?v=yoNhOjWIEAI
Hiszpańska wojna domowa
http://www.youtube.com/watch?v=aLwuKBLpTWI
Zadania pisemne w zeszycie.
Wyjaśnij pojęcia:
faszyzm – str.241
totalitaryzm – str. 242
Opisz przyczyny wybuchu wojny domowej w Hiszpanii – str. 244
POZDRAWIAM!

Język niemiecki

Temat: Beim Arzt – u lekarza.
1. Dzisiaj poznacie nazwy lekarzy specjalistów oraz słówka związane z tym, co szkodzi zdrowiu, a co jest dla nas dobre.
2. Zapisz temat lekcji, a następnie zapisz w zeszycie słownictwo:
der Hausarzt –
der Facharzt –
der Zahnarzt –
der Augenarzt –
der Chirurg –
der HNO-Arzt –
Fachärztin für innere Medizin –
Facharzt für Allergologie –
Twoje zadanie teraz polega na przetłumaczeniu nazw lekarzy przy pomocy słownika internetowego www.pons.de
3. Otwórz podręcznik na str. 99 i wykonaj ustnie zad. 12a – dopasuj, do którego udałbyś się specjalisty, gdybyś miał opisane dolegliwości.
4. Zapisz w zeszycie wszystkie słówka z zad. 13 i przetłumacz przy pomocy słownika internetowego.
5. Naucz się tego słownictwa, będzie ono nam potrzebne na następnej lekcji.
Pozdrawiam Was serdecznie!