Klasa 7 – Tydzień 2

Piątek 27. 03
Język niemiecki
Temat: Wann hast du Geburtstag? – Kiedy masz urodziny?
    1. Zapisz temat lekcji w zeszycie, a następnie przypomnij sobie nazwy miesięcy wykonując zadanie https://wordwall.net/pl/resource/519560/niemieckim/miesi%c4%85ce
oraz w jaki sposób tworzymy liczebniki porządkowe oglądając krótki filmik (szczególną uwagę zwróć na koniec filmu – od ok. 4 min. do końca) 
https://www.youtube.com/watch?v=fZc-FlndY1Y
    2. Następnie zapisz w zeszycie odpowiedź na pytanie z tematu.
    3. Przepisz do zeszytu słownictwo podane w ramce „Tipp für dich” w podręczniku na stronie 66 oraz je przetłumacz- naucz się go, przyda się ono nam na kolejnych lekcjach.
    4. Wykonaj zad. 9a w podręczniku na stronie 66, a następnie zad. 9b. (ustnie)
    5.Jeśli cokolwiek sprawi Ci problem, napisz do mnie wiadomość :)
Wychowanie fizyczne
Dzień dobry!
Temat: Żonglerka piłeczkami-czyli trening mózgu i ciała.Bardzo proszę o zapoznanie się z tekstem oraz filmikami. Jeśli masz ochotę i chęci zapraszam do nauki żonglerki i życzę powodzenia i wytrwałości.
Żonglerka – rodzaj aktywności fizycznej. Najbardziej rozpoznawalną formą jest wielokrotne, powtarzalne podrzucanie przedmiotów w powietrze i ponowne ich chwytanie.
Do nauki żonglerki możesz wykorzystać piłeczki ,kłębki wełny, woreczki, chusty, skarpetki lub gazety zwinięte w kształcie kuli itp.
Zalety żonglerki:
usprawnia naszą sprawność manualną i mięśnie, aktywuje obie półkule mózgu, poprawia koncentrację oraz refleks, rozwija poczucie rytmu, a także wpływa pozytywnie na naszą koordynację ruchową i zręczność.
Film dwie piłki:https://www.youtube.com/watch?v=QaPAqN3Hj64Film trzy piłki:https://www.youtube.com/watch?v=HN4c7lWpVh8
Jeżeli ktoś z Was ma ochotę pokazać efekty swojej żonglerki:) można przesłać mi filmik. Pozdrawiam:)
Geografia
Witam serdecznie. Mam nadzieję, że z jeziorami daliście radę. Przesyłam nowy temat i notatkę do niego. Przepiszcie temat i notatkę do zeszytu.
Temat: Roślinność naturalna w Polsce.
1. Roślinność naturalna jest to roślinność, która rośnie na danym obszarze bez ingerencji człowieka.
2. Polska leży w strefie roślinnej lasów liściastych i mieszanych.
3. Na terenie Polski wyróżnia się cztery podstrefy:
    a) środkowoeuropejskie lasy mieszane (około 90% pow. Polski)
    b) zachodnioeuropejskie lasy liściaste – bukowe (tylko Nizina Szczecińska)
    c) wschodnioeuropejskie lasy mieszane z dużym udziałem świerka (Poj. Mazurskie)
    d) roślinność górska (Karpaty i Sudety)
4. Formacja roślinna jest to zbiorowisko roślin o określonym składzie gatunkowym i wymaganiach życiowych.
5. Formacje roślinne w Polsce:
    a) lasy grądowe (buki, dęby, graby, klony, lipy, jodły)
    b) bory mieszane (sosny, świerki, modrzewie, jodły, brzozy)
    c) lasy łęgowo-olchowe ( olchy, topole, wierzby, wiązy)
    d) łąki grądowe
    e) roślinność bagienna
    f) roślinność torfowa
    g)roślinność stepowa
    h) roślinność wydm nadmorskich
    i) roślinność wysokogórska
Przeczytajcie również rozdział w podręczniku na str. 86, 87, 88. Dokładnie obejrzyjcie mapki i wykresy.
Pozdrawiam.
Matematyka

Proszę rozwiązywać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń dotyczące poznanych zagadnień o równaniach.

 

Muzyka

Temat: Jazz w muzyce artystycznej

Zapisz notatkę do zeszytu:

Kompozytorzy muzyki klasycznej i awangardowej często wplatali do swoich utworów elementy jazzu. Utalentowanym twórcą, który nie tylko łączył jazz z muzyką poważną, ale uczynił go wręcz fundamentem kilku swoich utworów symfonicznych o nieprzemijającej wartości był George Gershwin. Miejsce wśród najwybitniejszych kompozytorów XX wieku przyniosła mu „Błękitna rapsodia”.

Obejrzyj materiał :

https://www.youtube.com/watch?v=UfCzt6_zGdw

Proponuję posłuchać jeszcze :

https://www.youtube.com/watch?v=o7AGoPObYYU

 

Czwartek 26. 03
Język polski
Temat lekcyjny: Szkoła pisania – rozprawka.
Wszystkie informacje dotyczące tego tematu znajdują się w załączonym pliku – 26.03
Pozdrawiam!

Chemia

Temat lekcji: Reakcje wymiany

  1. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/reakcje-wymiany/DAxvSYC8A
  2. Przeczytaj i przeanalizuj lekcję .
  3. Wykonaj ćwiczenia. Zawsze sprawdź poprawność wykonanych ćwiczeń.

Poinformuj mnie jak sobie poradziłeś.   Z czym miałeś/miałaś problem, a co okazało się dla Ciebie łatwe.

Rozwiąż: https://learningapps.org/3093330 , https://learningapps.org/4534523

 

Fizyka 

Temat: Ruch jednostajnie przyspieszony prostoliniowy

Notatka do pobrania tu: Fizyka kl

 

Informatyka

Temat: Netykieta. Korzystanie z poczty elektronicznej.

1.Temat ten jest w podręczniku na str.100 – 104. Jeśli go nie masz, to wejdź na stronę https://nowasp.ebooki.nowaera.pl/kiosk/Shelf/Index?filter=7&page=0&pageSize=16#0.3856573962623968 i przeczytaj punkt 1. Netykieta – Podstawowe zasady netykiety.
2. Zapisz temat w zeszycie i napisz krótką notatkę – co to jest netykieta?
3.Następnie przeanalizuj (jeśli chcesz) punkt 2 ze str. 102 – 104 i wyślij na mój adres e – mail do mnie o dowolnej treści zgodnie z zasadami netykiety (mile widziany załącznik). Proszę, aby list zawierał chociaż 6 zdań.
4.Prace będą ocenione. Czekam do 3 kwietnia. Powodzenia.

 

Środa 25.03

Język polski

Dzień dobry,

zanim przejdziemy do nowych rzeczy, naucz się wczorajszych definicji: hiperbola (wyolbrzymienie) i sonet.

Temat: Co się może wydarzyć, gdy śpisz?

  1. Otwórz podręcznik na stronie 218 i uważnie przeczytaj balladę B. Leśmiana pt.: “Dusiołek”.
  2. Jeżeli uważasz, że tekst jest dla Ciebie trudny, zerknij do wskazanej interpretacji: https://klp.pl/lesmian/a-8837.html
  3. Wykonaj pisemnie polecenie 1 i 3 ze strony 220.
  4. “Dusiołek” jest balladą, przypomnij sobie cechy gatunkowe tego utworu.
  5. Zastanów się nad pytaniem dziewiątym: Przeczytaj uważnie ostatnią strofę Skąd – według Bajdały – wzięło się na świecie zło?
  6. Wypisz z tekstu środki stylistyczne: epitety, onomatopeje, neologizmy, zgrubienia i apostrofę.

 

Język angielski

Proszę o napisanie testu z rozdziału 5, z którego mieliśmy już powtórkę w szkole. Proszę o przesyłanie samych odpowiedzi na mojego maila do piątku 27. 03. 2020 r. Test w załączniku tu: All_Clear_kl7_Unit5_Basic_Test_A

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Pięć kroków do zdrowia.
Bardzo proszę w wolnym czasie obejrzyjcie poniższy filmik. Są w nim zawarte proste zasady, które każdy z Was może łatwo wdrożyć. Dzięki nim Wy będziecie zdrowsi, co jest teraz bardzo ważne!
https://www.youtube.com/watch?v=XVyxb2pZcUw

 

Matematyka

Temat: Rozwiązywanie zdań tekstowych za pomocą równań

1.Wejdź na stronę www.gov.pl/web/zdalnelekcje > przejdź na plan lekcji dla szkoły podstawowej > wybierz klasę 7 > Plan lekcji 23 – 27 03.2020 > przejdź na poniedziałek > rozwiń i wybierz punkt
4 Matematyka.
2. Zapisz temat w zeszycie
3. Obejrzyj lekcję z e –podręcznika, przeanalizuj punkty: Etapy rozwiązywania zadań tekstowych;
Zadania o liczbach i Zadania geometryczne
4.Wykonaj w miarę swoich możliwości ćwiczenia z tego tematu
5. Przejdź na Materiał do zajęć 1 i wykonaj zadania, jak najwięcej w miarę swoich możliwości.
6. W zeszycie spróbuj rozwiązać ćw.1 ze str. 236 w podręczniku

 

Wtorek 24.03.

Język polski

1. Zapisz proszę temat lekcyjny “Samotność w podróży”. Dzisiaj wracamy do twórczości A. Mickiewicza.
2. Otwórz podręcznik na stronie 212 i uważnie przeczytaj wiersz pt.: “Stepy akermańskie”.
3. Przeczytaj pierwsze pięć pytań pod tekstem, to pozwoli Ci dokonać wstępnej (ustnej) interpretacji tekstu. A teraz zerknij do strony internetowej: https://klp.pl/mickiewicz/a-7791.html. Myślę, że ta analiza umożliwi Ci dokładniej zrozumieć tekst.
4. Sporządź teraz notatkę o takiej treści:
Podmiot liryczny należy utożsamiać z Adamem Mickiewiczem. Z jego biografii wiadomo, że został skazany na opuszczenie ziem polskich bez prawa powrotu oraz że odbył podróż na Krym. Owocem tej podróży był cykl sonetów pt.”Sonety krymskie”. Podmiot liryczny występuje w roli wędrowca, pielgrzyma. Tematem wiersza jest tęsknota poety za utraconą ojczyzną. Utwór jest przykładem liryki bezpośredniej, tzn. podmiot liryczny mówi wprost o swoich uczuciach.
5. Przepisz do zeszytu definicję sonetu ze str. 213.
6. Ostatnia rzecz. W utworze występuje nowy dla Ciebie środek stylistyczny HIPERBOLA. Poszukaj w internecie definicji i ją zapisz w zeszycie. Zapisz również kilka przykładów.

Matematyka

1.Wykonaj ćwiczenia ze str.86 – 87 w zeszycie ćwiczeń
2.Wykonaj w zeszycie pod tematem z poniedziałku ćw. 2 na str.229 w podręczniku

 

Język niemiecki

1. Proszę wykonać 2 ćwiczenia utrwalające formy czasu przeszłego Perfekt z 1 kolumny: 
 
2. Osoby, które dotychczas nie dołączyły do klasy 7 na quizlet.com, bardzo proszę, aby to jak najszybciej zrobiły, ponieważ chciałabym dla Was również tworzyć tam zestawy do nauki, ale musicie być wszyscy zalogowani. 
Link dołączenia do klasy: https://quizlet.com/join/VrmJCvsQN
Chemia
1. Temat lekcji: Reakcje syntezy i analizy
3. Przeczytaj lekcję i wykonaj ćwiczenia

 

Poniedziałek 23. 03

Geografia

Przepiszcie notatkę do zeszytu oraz przeczytajcie tekst o jeziorach w podręczniku na stronach 67, 68 i 69.

Temat: Jeziora w Polsce.

  1. W Polsce jest trochę ponad 9 300 jezior, które łącznie zajmują powierzchnię 3 250 km kw.

Jeziorność Polski wynosi 1% (czyli pow. jezior w stosunku do pow. Polski) Jeziora są rozmieszczone bardzo nierównomiernie ponieważ ponad 98% z nich leży tylko w jednym pasie pojezierzy.

  1. Typy jezior występujące w Polsce:
  2. a) polodowcowe      – 9150
  3. b) krasowe             –   100 (powstają w zagłębieniach skał wapiennych wypłukanych przez wodę)
  4. c) górskie               –     30 (np. Morskie Oko w Tatrach)
  5. d) przybrzeżne        –      8  ( dawne zatoki Bałtyku odcięte od morza mierzejami)
  6. e) deltowe              –      2  ( J. Dąbie, J. Dróżno)
  7. f) tektoniczne         –       1 ( J. Żarnowieckie)
  8. Największe jeziora w Polsce:
  9. J. Śniardwy ( 113,8 km kw. pow.)
  10. J. Mamry (104,4 km kw. pow.)
  11. J. Łebsko
  12. J. Dąbie
  13. J. Miedwie
  14. J. Jeziorak
  15. J. Gardno
  16. J. Jamno
  17. J. Niegocin
  18. J. Wigry
  19. J. Gopło
  20. Najgłębsze jeziora Polski
  21. J. Hańcza (108,5 m gł.)
  22. J. Drawsko (79,7 m gł.)
  23. J. Wielki Staw (79,3 m gł.)

Po przepisaniu notatki, przeczytaniu tekstu, spróbujcie znaleźć na mapie Polski podane jeziora i po chwili zastanowienia (bystrzaki jesteście) do nazwy każdego jeziora dopiszcie jakiego typu z podanych w pkt. 2 jest dane jezioro (może ołówkiem).

 

Wychowanie fizyczne

Rozegranie turnieju rodzinnego „Piłkarzyki na kartce”
Zasady gry: http://www.jak-to-zrobic.pl/index.php/a/3/b/11/c/49/d/145/id/952
oraz pokaz: https://www.youtube.com/watch?v=1MbjvBLkt3M

 

Historia

Do każdego punktu krótkie, pisemne opracowanie w zeszycie.
Temat: Komunizm w ZSRR – s. 163

1. Dlaczego komuniści odnieśli sukces w wojnie domowej?
2. Wyjaśnij pojęcia:
– komunizm wojenny,
– centralne planowanie,
– kolektywizacja rolnictwa,
– wielki głód,
– wielka czystka
– łagry.
3. Jakie były skutki uprzemysłowienia i kolektywizacji rolnictwa?
4. Na czym polegał system totalitarny?
5. Zapoznaj się z postacią Stalina – bez opracowania pisemnego.

 

Język polski

Bardzo proszę przeczytać informacje na temat grafiki, str. 228 – 231 (podręcznik) i obejrzeć prezentację na YouTube https://youtu.be/_30l7dumKz0  (techniki graficzne).

 

Matematyka

1.Wejdź na stronę www.gov.pl/web/zdalnelekcje > przejdź na plan lekcji dla szkoły podstawowej > wybierz klasę 7 > Plan lekcji 16 – 20 03.2020 > przejdź na poniedziałek > rozwiń i wybierz punkt
4 Matematyka.
2. Zapisz temat w zeszycie
3. Obejrzyj lekcję z e –podręcznika i wykonaj ćwiczenia z tej lekcji
4.Obejrzyj materiał z pistacja.tv
5. Materiał dodatkowy – test zapisywanie równań