Klasa 7 – Tydzień 3

Piątek 03. 04

Matematyka

Temat: Powtórzenie wiadomości

1. Na początek: czekam na rozwiązane zadania, które były zadane w poniedziałek i wtorek. Osoby, które ich nie przyślą, otrzymają jedynki. Czas do jutra.
2. W ramach powtórzenia proszę porozwiązywać zadania ze str. 255 w podręczniku, bez zadań 7 i 8.
( 8 dla chętnych).
3. Przypominam też o zadaniu z informatyki.

 

Język niemiecki

Temat: Odmiana przymiotnika po rodzajniku nieokreślonym.
1. Otwórz zeszyt i zapisz temat lekcji.
2. Otwórz podręcznik na stronie 71 i przeczytaj podpunkt 7 „Odmiana przymiotnika”- przeanalizuj dokładnie, w którym przypadku, jakie końcówki otrzymuje przymiotnik. Następnie obejrzyj film, w którym lektorka tłumaczy to zagadnienie: https://www.youtube.com/watch?v=_PoW_g_9JwY&t=37s
2. Przepisz do zeszytu tabelkę:
Końcówki przymiotnika po rodzajniku nieokreślonym:
der
die
das
l.mn die
1.Mianownik – Nominativ
kto?co?
ein -er
eine -e
ein -es
– -e
3. Celownik –
Dativ
komu? czemu?
einem – en
einer -en
einem – en
– -en
4. Biernik –
Akkusativ
kogo? co?
einen – en
eine -e
ein – es
– e
3. Wykonaj w zeszycie zadania: 10 (tu będą przymiotniki i rodzajniki tylko w mianowniku) i 11 (w tym zadaniu występują różne przypadki – musisz się zastanowić, który użyć) ze strony 73 w podręczniku.

Geografia

Witajcie!
Przesyłam Wam temat i notatkę do niego. Notatkę proszę przepisać do zeszytu i przeczytajcie rozdział w podręczniku na str. 76, 77, 78, 79, 80 i 81. Trochę tych stron jest ale większość to ilustracje i mapy, które oczywiście też uważnie obejrzyjcie.
Temat: CHARAKTERYSTYKA MORZA BAŁTYCKIEGO.
  1. Morze Bałtyckie powstało w obecnym kształcie około 10 tysięcy lat temu po ustąpieniu ostatniego zlodowacenia.
  2. Bałtyk jest typem morza śródziemnego (otoczonego lądem) połączonym z oceanem trzema wąskimi cieśninami: Sund, Mały Bełt, Wielki Bełt. Największe wyspy to: Zelandia, Gotlandia, Olandia, Sarema.
  3. Cechy Morza Bałtyckiego:
      a) jest średniej wielkości (powierzchnia 385 000 km kw.)
      b) jest bardzo płytkie ( średnia głębokość 55m, a maksymalna 459m)
      c) jest najsłabiej zasolonym morzem świata (średnio 7 promili) -mapka str.78
      d) jest morzem chłodnym ( średnia temperatura wody 0 – 18 stopni C, maks: 22 stopnie C)
      e) zamarza ale tylko u wybrzeży ( 1-4 miesięcy)
      f) fale są niskie do 4m wysokości
      g) wzdłuż południowych wybrzeży płynie słaby prąd zwany dryfem
  4. Bałtyk jest najbardziej zanieczyszczonym morzem na świecie z powodu dużej ilości doprowadzanych zanieczyszczeń i bardzo słabej wymiany wody z oceanem.
ZADANIE DLA CHĘTNYCH. KTO MIAŁBY OCHOTĘ MOŻE MI PRZESŁAĆ CHARAKTERYSTYKĘ świata organizmów żywych w Morzu Bałtyckim, czyli jakie ryby tam żyją, ssaki i inne zwierzaki. Tylko proszę krótko, dosłownie kilka zdań.
POZDRAWIAM
Wychowanie fizyczne
Temat: Wydolność organizmu – jak ją poprawić.
Muzyka

Temat : Polska muzyka współczesna.

 Dziś opowiemy sobie o polskiej muzyce współczesnej. Wiem, że nie każdemu z Was przypadnie ona do gustu, ale warto ją poznać.

1. Zapisz notatkę do zeszytu:

Utwory polskich kompozytorów współczesnych weszły na stałe do repertuaru muzyki światowej, wywierając wpływ na jej kształt i rozwój. Wysoki poziom i trudna do przecenienia wartość artystyczna muzyki polskiej jest zasługą wybitnych indywidualności kompozytorskich. Należy do nich :

– Witold Lutosławski

Obejrzyj materiał :

https://www.youtube.com/watch?v=-lA4kAirT9k

– Henryk Mikołaj Górecki

Obejrzyj materiał :

https://www.youtube.com/watch?v=-lA4kAirT9k

– Wojciech Kilar

Obejrzyj materiał :

https://www.youtube.com/watch?v=ufqXL_bsWL8

 – Krzysztof Penderecki

Obejrzyj materiał :

https://www.youtube.com/watch?v=Pu371CDZ0ws

 2. Jako zadanie, opiszcie proszę postać Krzysztofa Pendereckiego. Jego utwory odkrywają przed słuchaczami niespotykany wcześniej świat dźwięków. Dlaczego akurat on? Kompozytor wybitny, znany na całym świecie, aktywnie uczestniczący w życiu muzycznym, który…?, zmarł w minioną niedzielę. Jesteście tego świadkami.

Prace przysyłajcie na adres: smolnik.muzyka@gmail.com

Masz na to czas do 17 kwietnia br.

Jeżeli odpisujecie do mnie, proszę byście podpisywali się zawsze imieniem i nazwiskiem oraz klasą.

Pozdrawiam.

Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych!

 

Czwartek 02. 04

Język polski

Dzień dobry, wszystkie informacje na temat lekcji znajdują się w załączonych plikach. Pozdrawiam!

02.04 – j. polski Powtórzenie wiadomości

02.04 Odpowiedzi do zadań w zeszycie ćwiczeń (zasady cytowania)

 

Chemia

Temat lekcji : Prawo zachowania masy. (zapisz temat w zeszycie)

 Na dzisiejszej lekcji dowiesz się:

·      czego dotyczy prawo zachowania masy

·      będziesz potrafił/ła użyć tego prawa do wykonania prostych obliczeń chemicznych.

1.     Wejdź na stronę epodreczniki.pl

https://epodreczniki.pl/a/prawo-zachowania-masy-i-stalosci-skladu/D14yrsg4f

2.     Przeczytaj i przeanalizuj  punkt 1 i 2 scenariusza lekcji.

3.     W zeszycie zapisz treść prawa zachowania masy

4. Wykonaj zadania: klasaVII chemia (prawo zachowania masy)

5.     Na adres spchwarstnica_ilonapartyka@wp.pl przyślij rozwiązania zadań. Nie musisz niczego drukować, nie musisz robić zdjęć. W wiadomości do mnie piszesz nr zadania i odpowiedź np.  zad. 1   155g dwutlenku węgla.
Fizyka
Informatyka

Temat: Internet jako źródło informacji – prawa autorskie

Dowiem się, jakie istnieją licencje i jakie prawa autorskie obowiązują w internecie. Nauczę się korzystać z baz plików na licencji Creative Commons.

1.Przeczytaj tekst ze strony https://support.google.com/legal/answer/3463239?hl=pl
2. Następnie obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=ouQowkWRlmA
3. Odwiedź też https://otwartezasoby.pl/
4.Przeczytaj również ze str. 107 i 108 w podręczniku lub ebooku „Przepisy, ograniczenia i ostrzeżenia dotyczące pobierania plików i innych materiałów z internetu.

Środa 01. 04

Język angielski
1. Temat lekcji: Jedzenie – słownictwo ( część I)
2. Na tej lekcji poznamy słownictwo związane z rodzajami jedzenia, gotowaniem i potrawami typowymi dla danego kraju.
4. Jako pomoc użyjcie także słownika internetowego: https://pl.bab.la/
5. Prześlijcie mi na maila: ajuszko@tlen.pl  10 wyrazów, jakie zapamiętaliście z tej lekcji i przetłumaczcie je na język polski.
Język polski

Dzień dobry,

informacje na temat lekcji znajdują się w załączonych plikach: 01.04 – j. polski VII Zasady cytowania

01.04 Odpowiedzi do zadań w zeszycie ćwiczeń (mowa zależna i niezależna)

Do usłyszenia!

Matematyka

Temat: Rozwiązywanie równań – utrwalenie wiadomości
1.Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/rozwiazanie-rownania-liczba-rozwiazan-   rownania/DG3FMpVz8, przeczytaj i przeanalizuj temat, a następnie wykonaj w miarę swoich możliwości ćwiczenia (przykłady), które tam są.

Biologia 
Temat: Mechanizm wymiany gazowej.
2. Zróbcie proszę notatkę w zeszycie dotyczącą składu powietrza wdychanego i wydychanego (podręcznik str.138).
3. W nawiązaniu do poprzedniej lekcji obejrzyjcie film, który pokazuje jak bakterie i wirusy mogą przenosić się poprzez przedmioty. Zobaczcie sami.

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Bieg na 100 m – poznaj ciekawostki i rekordy: 100m

 

Wtorek 31. 03

Plastyka 

Temat: Fotografia sposobem na zatrzymanie czasu.
1. Chciałabym, abyście zapoznali się z lekcją na temat fotografii, która została zamieszczona na stronie: https://planetaplastyki.blogspot.com/2020/03/fotografia-sposobem-na-zatrzymanie-czasu.html
2. Krzyżówka, która jest zamieszona na końcu lekcji jest dla osób chętnych – jeśli ją zrobisz, wyślij jej zdjęcie do mnie e-mailem.

 

Język niemiecki

Temat: Die Geburtstagsgeschenke.
 
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie, przepisz do zeszytu odmianę czasownika „sich wünschen”, a następnie dla przypomnienia odmianę zaimków osobowych w celowniku (podręcznik strona 71.
2. Zapisz w zeszycie następujące słówka oraz przetłumacz je na podstawie ilustracji w podręczniku na stronie 68:
das Geschenk – prezent
die Geschenke – prezenty
das Perfüm
das Computerspiel
die Pflanze
die Ohrringe
der Ipod
die Kette
die Kopfhörer
der Krimi
der Anhänger
die Pralinen
die Tasse
3. Naucz się tych słówek na pamięć.

Język polski

Dzień dobry, informacje na temat lekcji znajdziecie w załączonym pliku: 31.03 – j. polski VII Mowa zależna i niezależna

Pozdrawiam serdecznie klasę VII!

 

Fizyka

Plik do pobrania tu: VII klasa

 

Matematyka

Temat: Rozwiązywanie równań – równania z nawiasami

1.Obejrzyj film https://pistacja.tv/film/mat00385-rozwiazywanie-rownan-rownania-z-nawiasami?playlist=281 i zapisz w zeszycie Zapamiętaj z jego końcówki – z przykładem.
2.Rozwiąż równania: a) 2(4 – x) = 7 + 3x
b) 4(6 – x) = 2(x – 3)

 

Poniedziałek 30. 03

Język niemiecki

Temat: Die Geburtstagseinladung. – Zaproszenie urodzinowe.

  1. Otwórz zeszyt i zapisz temat lekcji.
  2. Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=QOGhG8EdQlg, z którego dowiesz się, jak napisać zaproszenie urodzinowe w języku niemieckim.
  3. Wykonaj ćwiczenie 20,21,22 na stronie 37 w zeszycie ćwiczeń.
  4. Na podstawie filmu, słownictwa z książki z ramki „Tipp für dich” w podręczniku na stronie 66, jak również z zaprezentowanego na końcu filmu, napisz zaproszenie na swoje urodziny.
  5. Wyślij swoje zaproszenie do mnie e-mailem.

 

Biologia

Temat: Koronawirus – co powinniśmy o nim wiedzieć? 

 

Bardzo proszę wejdźcie na stronę https://www.youtube.com/watch… Po zapoznaniu się z filmem napiszcie w kilku punktach co możemy zrobić aby ilość zakażeń koronawirusem była jak najmniejsza.

 

Język polski

Dzień dobry,

informacje na temat lekcji znajdują się w załączonym pliku: 30.03 – j. polski VII

 

Pozdrawiam!

 

Matematyka

Temat: Rozwiązywanie zadań za pomocą równań – zadania o wieku

1.Przeanalizuj Przykład 1 ze str.236 i  Przykład 3 ze str. 238 w podręczniku
2.Wejdź na link https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-zadan-tekstowych-za-pomoca-rownan/D1G6Bgq3k – zjedź na Zadania trudniejsze – o wieku, spróbuj wykonać ćw. 14 i 15. Jeśli będziesz mieć kłopoty, zobacz wyjaśnienie i rozwiąż równania.
3. Wejdź na link https://pistacja.tv/film/mat00378-zadania-o-wieku-ludzi, obejrzyj film.
3.Otwórz podręcznik na str. 242 i wykonaj zad. II z „Czy już umiem?”
Karola zachęcam do rozwiązania zad. III ( na szóstkę).
Powodzenia.

 

Historia

Temat: Powtórzenie działu – Świat w dwudziestoleciu międzywojennym.
W załączniku jest karta pracy z trzema pytaniami. Do pobrania tu: Karta pracy
Proszę udzielić odpowiedzi i przesłać na mój adres email do godziny 15.00 w dniu dzisiejszym tj. 30 marca.

Proszę powtórzyć tematy z tego działu (3) do pracy klasowej ( str. 148 – 158).
Bardzo proszę przeanalizować mapkę na str. 152, ilustrację na str. 153 ( Tłum…)
oraz ilustrację na str. 158 (Płonie …).
W celu utrwalenia wiadomości z bieżącego działu proponuję obejrzeć dwa krótkie filmy:
– Nazizm w Niemczech https://gwo.pl/nazizm-w-niemczech-p4607
– Ekspansja Hitlera https://gwo.pl/ekspansja-hitlera-p4608
W wolnej chwili polecam grę edukacyjną – „Godność,wolność, niepodległość” – https://niepodlegla.men.gov.pl/#/
Gdyby ktoś miał problem proszę się ze mną kontaktować.
Pozdrawiam.