Klasa 7 – Tydzień 6

Piątek 24. 04.

Matematyka

Temat: Kwadrat i jego połowa

1.Obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=uSIfKC9q8KY
2.Zapisz temat w zeszycie, a następnie otwórz podręcznik na str. 277 i przepisz do zeszytu ramkę Zapamiętaj (proponuję kolorem, aby łatwiej zapamiętać, jest to bardzo ważne)
2.Teraz obejrzyj ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=pCXEvFzr_Qs
3.Przepisz teraz ramkę Zapamiętaj ze str. 279
4.Wykonaj ćw.1 na str.104 w zeszycie ćwiczeń.

Geografia

Dzień dobry!
Przesyłam Wam dwa kolejne tematy. Pierwszy bardzo krótki, tak więc nie przepracujecie się specjalnie. Przepiszcie notatki do zeszytu i przeczytajcie w podręczniku rozdział „Mapa polityczna Europy i podział administracyjny Polski”
Temat: Podział polityczny Europy.
 1. W Europie jest 45 niepodległych państw, 5 terytoriów autonomicznych (czyli takich, które należą do innego państwa, ale w bardzo dużym zakresie rządzą się same): Man, Guernsey, Jersey (do Wielkiej Brytanii), Szpicbergen (do Norwegii) i Wyspy Owcze (do Danii). Jest jedno terytorium zależne: brytyjski Gibraltar na terenie Hiszpanii).
 2. Państwa Europy dzielą się na 4 regiony geograficzne polityczne (czyli grupy państw);
     – Europa Północna (Skandynawia)
     – Europa zachodnia
     – Europa Środkowo-Wschodnia (tu leży Polska)
     – Europa Południowa (Śródziemnomorska)
Temat: Podział administracyjny Polski.
 1. Od 01.01.1999 roku w Polsce obowiązuje nowy trójstopniowy podział administracyjny.
      I stopień – województwa ( jest ich 16 )
     II stopień – powiaty ( jest ich 380), powiaty dzielą się na:
                      a) grodzkie ( czyli miasta na prawach powiatu, jest ich 66)
                      b) ziemskie (jest ich 314, powiat gryfiński jest ziemski)
    III stopień – gminy ( jest ich 2477) i dzielą się na:
                      a) miejskie
                      b) miejsko-wiejskie (gmina Gryfino jest tego typu)
                      c) wiejskie
W podręczniku macie liczbę 2478 gmin ale w zeszłym roku rząd zlikwidował jedną gminę – Ostrowice – zresztą w naszym województwie.
  2. Województwa w Polsce (według powierzchni)
      – Mazowieckie
      – Wielkopolskie
      – Lubelskie
      – Warmińsko-Mazurskie
      – Zachodniopomorskie
      – Podlaskie
      – Dolnośląskie
      – Pomorskie
      – Łódzkie
      – Kujawsko-Pomorskie
      – Podkarpackie
      – Małopolskie
      – Lubuskie
      – Śląskie
      – Świętokrzyskie
      – Opolskie
Zadanie dla Was. na podstawie mapy podziału administracyjnego Polski w podręczniku do nazwy każdego województwa dopiszcie nazwę jego stolicy. Kto chce może mi to przesłać.
Pozdrawiam

Język niemiecki

Temat: Womit fährst du zur Schule?
1. Dzisiaj nauczymy się, jak powiedzieć czym i dokąd jedziemy. Nadal ćwiczymy celownik.
2. Zapoznaj się z notatką z załącznika oraz przepisz ją do zeszytu. Womit fährst du
3. Wykonaj ćwiczenie 3 i 4 w zeszycie ćwiczeń na stronie 46.
4. Wykonaj w zeszycie zadanie 1 z podręcznika na stronie 88.

Wychowanie fizyczne

Temat: Z kijkami-nordic walking.

nordic walking

Muzyka

Temat: Teatr muzyczny XX wieku, czyli raz jeszcze musical.

Na ostatniej lekcji dowiedzieliście się o musicalu. Podałam Wam do przesłuchania przykłady muzyczne. Wierzę, że posłuchaliście tych propozycji. Waszym dzisiejszym zadaniem będzie wrócić do tych przykładów i napisać , który z nich podobał Wam się najbardziej i dlaczego (co Wam się spodobało – melodia? kostiumy? itp.). A może znaleźliście jakiś inny musical lub inną piosenkę z musicalu, który Wam zaproponowałam? Napiszcie zatem o tym.

Dla przypomnienia poniżej zamieszczam raz jeszcze linki do przykładów muzycznych z poprzedniej lekcji.

Słynne musicale :

– „Skrzypek na dachu”

https://www.youtube.com/watch?v=JOL2lyFlW1w

https://www.youtube.com/watch?v=gpgbNwhkUSM

– „West side story”

https://www.youtube.com/watch?v=Ye7PIyIcCro

 – „Jesus Christ Superstar”

https://www.youtube.com/watch?v=Nv-CsctQ72g

 [- „Koty”]

https://www.youtube.com/watch?v=GbpP3Sxp-1U

 – „Metro”

https://www.youtube.com/watch?v=DFAVBbAQVjw

https://www.youtube.com/watch?v=hk6FvRbbEl0

Jeżeli odpisujecie do mnie, proszę byście podpisywali się zawsze imieniem i nazwiskiem oraz klasą na adres: smolnik.muzyka@gmail.com.

 

 

Czwartek 23. 04.

Chemia

Temat: Woda – właściwości i rola w przyrodzie. (zapisz temat w zeszycie)

1.     Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/woda—zadziwiajaca-ciecz/DRrL4Tk2P

2.     Przeczytaj i przeanalizuj lekcję.

3.     Wykonaj ćwiczenia interaktywne na stronie Learningapps.org w folderze WODA

4.     W zeszycie zrób notatkę (notatka powinna zawierać następujące  treści:

·      Do czego potrzebna jest woda?

·      Trzy stany skupienia wody.

·      Gdzie występuje woda?

·      Rozszerzalność temperaturowa wody.

·      Gęstość wody i lodu.)

Fizyka

Temat: Siły równoważące się.

(FIZYKA )VII

Język polski

Temat: Każdy odpowiada za krzywdę na świecie.

Dzień dobry, dzisiaj kolejny trudny temat przed nami – sytuacja w Syrii. Otwórz podręcznik na stronie 278 i przeczytaj wywiad Marii Mazurek z Wojciechem Szumowskim, który przez jakiś czas przebywał w Aleppo, mieście ogarniętym wojną.

Pod wywiadem są zamieszczone pytania, wybierz sobie dwa, na które udzielisz pisemnej odpowiedzi w zeszycie.

Ostatnia rzecz, obejrzyj dwa filmy:

Syria na przełomie 2016/17 roku (4 min.) o przyczynach konfliktu: https://youtu.be/j8bCcJyEIcc

„Dzieci Aleppo”: skrajne ubóstwo i trauma wojny | OnetReportaż (14 min.)

https://youtu.be/fDZudTWGkZI

Do usłyszenia!

Informatyka

Temat: Inne sposoby komunikowania się za pomocą internetu.
Komunikacja w internecie – zagrożenia i ostrzeżenia.

1.Przeczytaj tematy w podręczniku (str.110 – 113).
2.Obejrzyj prezentację https://www.edukator.pl/komunikacja-i-wymiana-informacji-w-internecie,presentation,bff31999db4cefba660c48023f2d0f086197753f.html.
3.Czas na drugie zadanie na ocenę. Proszę odpowiedzieć na pytanie 10, 11, 12 (jedno do wyboru) na str. 115 w podręczniku (czas do 30.04). Osoby, które starają się o ocenę celującą mogą zrobić zad. 4 lub 6 na tej stronie lub zad. 2 Dla zainteresowanych.

 

Środa 22. 04

Język angielski

1. Temat lekcji: Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.
2. Rzeczowniki policzalne to wszystkie rzeczowniki, które da się policzyć i które mają formę liczby mnogiej np. book-books, boy-boys, child-children. Rzeczowniki niepoliczalne to wszystkie płyny np. water-woda, tea-herbata, produkty sypkie np. salt-sól, sugar-cukier, produkty które nie mają określonej jednostki ilościowej lub wagowej np. meat-mięso, butter-masło.
Rzeczowniki te występują tylko w liczbie pojedynczej.
3. Przeczytajcie sobie ze strony 70 w podręcznikach z jakimi wyrażeniami określającymi ilość (quantity) łączą się rzeczowniki policzalne a z jakimi rzeczowniki niepoliczalne.
4. Dodatkowe informacje na ten temat znajdziecie na stronach: https://www.youtube.com/watch?v=PMb56-uVYhk&list=PLqXCB-1RxFvNi3af8grDyHf-gRV6M45Dh&index=3&t=0s oraz
5. Na zadanie domowe prześlijcie mi ćwiczenie 9 ze strony 65 z podręczników i ćwiczenie 9 ze strony 41 z zeszytów ćwiczeń.

Język polski

Temat: Człowiek zagrożeniem czy wsparciem dla natury?

1.      Otwórz podręcznik na stronie 275, przeczytaj reportaż R. Kapuścińskiego pt.: „Imperium”.

2.      Odpowiedz pisemnie na pytanie 2 i 5 / str.277 podr. ;

3.      Przepisz do zeszytu definicję reportaż –  Nowa wiadomość, str. 277;

4.      Obejrzyj dwa filmy:

– 10 Najbardziej skażonych miejsc na ziemi (12 min.);

Link: https://youtu.be/eKROqgcvfG0

– Ukraina – Czarnobyl – skutki awarii elektrowni atomowej – reportaż (9 min.);

https://youtu.be/tQ3d2VaTV_c

Pozdrawiam!

Matematyka

Temat: Twierdzenie Pitagorasa w praktyce – c. d.

1.Proszę oglądać filmiki z poprzedniej lekcji (można też inne dotyczące tematu) i rozwiązywać
zadania z podręcznika i ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń.

Wychowanie fizyczne

Temat: Drybling oraz prowadzenie piłki w piłce nożnej.

Drybling pn

Biologia

Temat: 22 kwietnia-Międzynarodowy Dzień Ziemi.
1. W związku z tym, że dzisiaj przypada Międzynarodowy Dzień Ziemi, na dzisiejszej lekcji zajmiemy się tym zagadnieniem.
2. Znalazłam dla Was prezentację, wejdźcie proszę na stronę
Po przeczytaniu ciekawostek, zagrajcie w gry, które znajdują się na końcu.
3. Po wejściu na stronę https://view.genial.ly/5e9422d13abe390d9849327f/interactive-content-dzien-ziemi?fbclid=IwAR1ohpwvtyGyKI4C5Lp5QpTeY9e58FJ7tHrAEZN-yZ8l-zB3FQVSLP466G4 również znajdziecie ciekawostki i gry (nie musicie wpisywać własnego imienia, możecie podać wymyślone).
4. Zadanie na dodatkową ocenę (dla chętnych): zrób ekologiczną zabawkę z materiałów, które podlegają recyklingowi np. papier, szkło, plastik, zakrętki, puszki itp. Zróbcie proszę zdjęcie Waszych zabawek i przyślijcie na mój adres ania.diagnoza@tlen.pl   Te osoby, które to zadanie już wykonały w szkole na kółku biologicznym to oczywiście nie muszą już robić tylko proszę o maila z informacją kto zrobił i co ( bo nie pamiętam teraz dokładnie 🙂
 Miłej zabawy 🙂

Wtorek 21. 04.

Doradztwo zawodowe 

Witam uczniów klasy VII i VIII!

Na początku chcę przypomnieć, że uczniowie klasy VIII otrzymali stronę, dzięki której mogą rozwijać własne zasoby i nabywać wiedzę na temat różnych zawodów.

Pragnę również przypomnieć, że otrzymaliście test inteligencji wielorakiej.  Proszę i zachęcam pozostałych uczniów, abyście odesłali wynik (ostatnia- 4 strona lub tylko rodzaj inteligencji jaki wam wyszedł, możliwie najprostszym dla was sposobem).

Podałam także możliwość kontaktu z doradcą zawodowym z poradni w Gryfinie, gdzie można umówić się na poradę indywidualną. Wiem, że są osoby, które już z tej formy pomocy i wsparcia korzystają z czego bardzo się cieszę i zachęcam innych.

Dzisiaj dla uczniów klasy VII i VIII przesyłam bardzo prosty i ciekawy test: „Typy osobowości zawodowych według Hollanda” do poznawania siebie i swoich predyspozycji zawodowych. Test_predyspozycji_zawodowych

Nie zajmuje on dużo czasu.  Ma też służyć wam w procesie świadomego i samodzielnego podejmowania decyzji edukacyjnych i zawodowych. Informacje jakie otrzymacie z testu są dla was. Wykonując go bądź szczery sam z sobą, a wtedy na pewno otrzymasz rzetelną informację zwrotną.

W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt. Podaję też jeszcze raz adres mail: l.wolniakowska@op.pl

Pozdrawiam serdecznie!
Pedagog szkolny

Fizyka

Temat: Skutki oddziaływań.

Fizyka(VII)

Język polski

Temat: Świat, który zachwyca.

Moi drodzy, dzisiaj czytamy i analizujemy wiersz Jana od Biedronki. Otwórzcie podręcznik na stronie 266 i uważnie przeczytajcie utwór liryczny pt.: „Podziękowanie” Jana Twardowskiego.

1.      Odpowiedzcie proszę na pytania (przeczytaj „notatkę do przepisania”, pomoże Ci w formułowaniu odpowiedzi):

a)      Do kogo i w jaki sposób zwraca się podmiot liryczny na początku utworu?

b)      Za co dziękuje podmiot mówiący? Wymień kolejne elementy i spróbuj je uogólnić.

c)      Jaki jest człowiek? Dobry czy zły? Pracowity czy leniwy? Zmienny czy niezmienny? Czego dowiadujemy się o naturze człowieka?

d)     Jaka postawa życiowa jest uznawana w wierszu za wartościową?

2.      Notatka do przepisania: Człowiek chciałby być jednoznaczny, do końca określony, np. zdecydowanie dobry ( biały) albo zły (czarny). Człowiek lubi schematy, ale na złość jest „stale w kratkę” czyli zmienny, złożony, usytuowany pomiędzy dobrem a złem. W każdym człowieku są elementy dobra i zła, wady i zalety. I to jest właśnie optymistyczne, bo dzięki temu nikogo nie można przekreślać. Modlitwa przeradza się w religijno – filozoficzną refleksję. Dotyczy ona ludzkich wad i błędów. Mimo tych ułomności nie należy odrzucać drugiego człowieka. Wiersz uczy nas tolerancji dla ludzkich potknięć, błędów i niedoskonałości. Poeta chwali tych, „co tak kochają, że bronią błędów”.

Zadanie dodatkowe, dla chętnych, do odesłania na e-mail: zad. 13 / 267 str. podręcznika.

Pozdrawiam!

Język niemiecki

Temat: Mit dem Bus oder zu Fuß?
1. Dzisiaj poznamy nazwy środków lokomocji, przypomnimy sobie celownik oraz nauczymy się mówić, czym jeździmy.
2. Zapoznaj się z notatką z załącznika Mit dem Bus oder zu Fuß, przepisz ją do zeszytu oraz zapisz tłumaczenia środków lokomocji na podstawie obrazków z podręcznika na stronie 77.
3. Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń na stronie 46.
4. Wykonaj w zeszycie zadanie 2 z podręcznika na stronie 88.
5. Aby utrwalić nowe słownictwo, wykonaj ćwiczenie: https://learningapps.org/display?v=pnaob2nq320

Plastyka

Temat: Happening i performance.
2. Miłej lektury! Pozdrawiam serdecznie 🙂

Matematyka

Temat: Twierdzenie Pitagorasa w praktyce

1.Obejrzyj filmiki https://www.youtube.com/watch?v=DKgv8wG1Rj0
https://www.youtube.com/watch?v=XByvin2uD9I
https://www.youtube.com/watch?v=XFl-P3Mucus
https://www.youtube.com/watch?v=Qy-IC0GYuVY
2.Spróbuj rozwiązać chociaż jedno zadanie z podręcznika do wyboru: 11/268, 4/274, 5/274, 6/274, 7/274.

Poniedziałek 20. 04.

Biologia

Temat: Higiena i choroby układu wydalniczego.
1. Przeczytajcie proszę ze str 157 w podręczniku: Jak dbać o układ wydalniczy?- wypiszcie w kilku punktach co należy robić aby uniknąć chorób układu wydalniczego.
2. Na str 158 i 159 w podręczniku znajdują się choroby dotyczące układu wydalniczego (trzy). Zapiszcie proszę jakie to choroby, jaka jest ich przyczyna oraz profilaktyka.
3. Przeczytajcie na str 159 w podręczniku – co to jest dializa?

Matematyka

Temat: Twierdzenie Pitagorasa – zadania

1.Obejrzyj film na stronie. https://www.youtube.com/watch?v=I95LKUwF2Nk (film Twierdzenie Pitagorasa – zastosowania; matspot.pl)
2.Wykonaj ćw. 2, 3, 4 na str. 100 i 101 w zeszycie ćwiczeń.
3.Z podręcznika na str. 273 wykonaj zad.1 (jeden przykład na ocenę dopuszczającą) i wyślij mi je
(czas do czwartku). Pomocne mogą okazać się również Przykłady 2 i 3 na str.271 i 272
w podręczniku

Język polski

Temat: Zła strona dobrej sławy.

Witam, dzisiejszy temat dotyczy hejtu i relacji w grupach rówieśniczych. Otwórz proszę podręcznik na stronie 268 i zapoznaj się z tekstem  E. Barańskiej pt.:  „Zapomnieć Różę” – myślę, że Ci się spodoba. Zapoznaj się również z ciekawostką, zamieszczoną na stronie 270.

Pod tekstem znajduje się jedenaście pytań, wybierz sobie pięć pytań, udziel pisemnej odpowiedzi w zeszycie (lub w pliku Word, który wydrukujesz i wkleisz)  i prześlij mi do sprawdzeniaSprawdź swoje odpowiedzi pod względem ortograficznym i interpunkcyjnym. Termin: do 21 kwietnia.

anna_matusiak_03@o2.pl

Pozdrawiam!

Historia

Ponieważ obchodzimy 77 rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim, na dzisiejszej lekcji przypomnimy i utrwalimy sobie informacje,  dotyczące tego zrywu zbrojnego.

Temat: Powstanie w getcie warszawskim.

Powstanie w getcie warszawskim wybuchło 19 kwietnia 1943 roku  i było pierwszym, największym zrywem zbrojnym ludności żydowskiej w okupowanej Europie, podczas II wojny światowej, przeciwko Trzeciej Rzeszy.
Getto, była to zamknięta i otoczona murem dzielnica części centralnej Warszawy.
Więziono tam Żydów warszawskich oraz przesiedlonych z innych gett.
Przeludnienie wynikłe z deportacji ludności spowodowało tragiczne warunki sanitarne, głód, epidemie chorób zakaźnych.
Jednak była to celowa akcja zaplanowanego ludobójstwa.
W lipcu 1942 roku rozpoczęto wywózki do obozu zagłady w Treblince.
W styczniu 1943 roku wywieziono znowu tysiące Żydów.
Deportacje te spotkały się z pierwszym oporem zbrojnym, czego wynikiem był wybuch powstania.
W walkach zginęła większość powstańców – 7 tys., ponad 6 tys. spłonęła żywcem, 50 tys. wywieziono do obozu zagłady w Treblince.
Dzielnice Warszawy, które stanowiły getto zostały całkowicie zburzone.
Temat i notatkę przepisz proszę do zeszytu!

Chcąc uczcić pamięć powstania w getcie już po raz ósmy bierzemy udział w akcji społeczno – edukacyjnej „Żonkile”.
Szablon i instrukcja składania żonkila na stronie http://www.polin.pl/pl/żonkile
Myślę, że wykonanie takiego żonkila nie sprawi wam kłopotu, bo wiele razy już braliśmy udział w tej akcji.
Jednak, wykonanie i przesłanie zdjęcia, to dla osób chętnych (oczywiście będzie ocena).

Proszę wszystkich i zachęcam do obejrzenia wystaw w Muzeum POLIN: „Żydzi w dwudziestoleciu międzywojennym” w godz. 10.00 – 10.30 oraz „Getto warszawskie” w godz. 10.30 – 11.00 na stronie https://www.facebook.com/polinmuseum

Pozdrawiam serdecznie!

Język niemiecki

Temat: Sprawdź się sam!
 
1. Chciałabym, abyśmy dzisiaj podsumowali zdobytą przez nas wiedzę w całym rozdziale 4. Przygotowałam dla Was kartę pracy, taką jak zawsze wykonujemy na zakończenie rozdziału i powtórzenie wiadomości. 
2. Pobierz plik kl.7 Test 4 i wykonaj wszystkie zadania, jeżeli masz taką możliwość – uzupełnij kartę pracy na komputerze w pliku WORD, jeśli nie, wyślij do mnie rozwiązania w treści e-maila (numer zadania i odpowiedź). Proszę, nie wysyłaj mi zdjęć Twoich rozwiązań, bo wtedy nie mogę nanieść poprawek.
Wykonaną kartę pracy odeślij do mnie do czwartku 23.04.2020 r. na mojego e-maila. Za jej wykonanie otrzymasz ocenę. Powodzenia!