Klasa 8 – Tydzień 14

Piątek 19. 06.

Geografia

Dzień dobry
Przesyłam ostatni temat i notatkę do niego w tym roku szkolnym. Przepiszcie notatkę do zeszytu i przeczytajcie w podręczniku strony 172-184.
Temat: OBSZARY OKOŁOBIEGUNOWE.
1. Powierzchnia Antarktydy wynosi 13 180 000 km kw. ( bez lodowców szelfowych) mapa str.171
2. Antarktyda w 98% pokryta jest lądolodem o średniej grubości 2300 m, a maksymalnej 4250m. Najwyższy szczyt to Vinson ( 5 140 m npm). Uwyspienie wynosi 1% ( największa wyspa to W. Aleksandra. Największy półwysep to Płw. Antarktyczny. Brak sieci rzecznej. Występują jeziora podlodowe. Antarktyda leży w klimacie okołobiegunowym. Najniższa zanotowana temperatura  – 89,2 st.C. Brak roślinności. Świat zwierzęcy jest bardzo ubogi ( pingwiny, foki, morsy).
3. W roku 1949 podpisano, a w roku 1991 przedłużono o 50 lat Traktat w Sprawie Antarktydy jako kontynentu przeznaczonego tylko do badań naukowych. Polska jest jego sygnatariuszem.
4. Antarktyda jest kontynentem bezludnym, przebywają tam czasowo tylko naukowcy na stacjach badawczych. Polska posiada stację im. Arctowskiego na wyspie King George.
5. Odkrycia na Antarktydzie
    1820 r. – po raz pierwszy dostrzeżono wybrzeża Antarktydy
    1895 r. – pierwsi ludzie na Antarktydzie
    1899 r. – pierwsze zimowanie na Antarktydzie
    1911 r. – zdobycie bieguna pd. (Norweg R.Amundsen)
    1946 r. – pierwsza pełna mapa Antarktydy
6. Arktyka to obszar wokół bieguna północnego obejmujący Ocean Arktyczny oraz północne krańce Ameryki Płn., Azji i Europy za kołem podbiegunowym północnym – mapa str. 170
NA KONIEC CHCIAŁEM WAM PODZIĘKOWAĆ NIE TYLKO ZA PRACĘ W TYM ROKU (BARDZO CIĘŻKIM ROKU), ALE ZA CAŁE CZTERY LATA NASZEJ WSPÓŁPRACY. MYŚLĘ, ŻE NIE BYŁO ŹLE I MIŁO BĘDZIEMY SIEBIE WSPOMINAĆ (JA WAS TAK). ŻYCZĘ WAM DOSTANIA SIĘ DO WYBRANYCH SZKÓŁ, DUŻO ZDROWIA, UDANYCH WAKACJI I WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO NA „NOWEJ SZKOLNEJ DRODZE ŻYCIA”.
POZDRAWIAM SERDECZNIE

Język niemiecki

Temat: In der Praxis.
1. Na dzisiejszej lekcji podsumujemy wiedzę dotyczącą segregacji odpadów, ale w języku niemieckim.
2. Otwórz podręcznik na str. 89 i wykonaj w zeszycie zadanie 1 i 2.
3. Następnie sprawdź poprawność swoich odpowiedzi, które znajdziesz na tej samej stronie, ale do góry nogami.
Powodzenia!

Informatyka

Temat: Zagrożenia w internecie

Dowiem się, jakie są konsekwencje zagrożeń w internecie oraz nauczę się, jak ich unikać.

1.Lekcja z e-podręcznika 1

2.Lekcja z e-podręcznika 2

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Umiejętność pomiaru tętna. Badania lekarskie –  znaczenie wyników w życiu codziennym i sporcie.

Język polski

Temat: W poszukiwaniu siebie – o autoportrecie.
Dziś poznacie różne sposoby opowiadania o sobie, w tym autoportrety. 
Przeczytaj informacje tam zawarte, wykonaj i sprawdź zadanie 5,6 i 8.2.

Wtorek 16. 06. – Czwartek 18. 06.

Egzamin ósmoklasisty

Powodzenia!

Poniedziałek 15. 06.

Matematyka

Temat: Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty.
Na tej lekcji powtórzycie niezbędne informacje związane z egzaminem ósmoklasisty z matematyki i zapoznacie się z przykładowymi arkuszami egzaminacyjnymi.

Język polski

Temat: Na ostatniej prostej.
Dziś kolejne zadania powtórzeniowe z odpowiedziami przed jutrzejszym egzaminem. Zadania są krótkie. Przeczytaj je( nie przepisuj do zeszytu) i sprawdź odpowiedzi.
Zadania na stronie:
Odpowiedzi:
Zadania:
Odpowiedzi:
Starajcie się odpocząć, wyspać i w pełni sił przystąpić jutro do egzaminu. Powodzenia!

Język niemiecki

Temat: Wiederholung vor der Prüfung.
1. Dzisiaj chciałabym, abyście sobie jeszcze co nieco powtórzyli przed egzaminem.
2. Wejdź w ten link: https://view.genial.ly/5ed902dec1e3480d9b9c9e0d/presentation-powtorka-e8-deutsch?fbclid=IwAR3JgWKLOnBWUOHhHo4gfdjYop75GgctwgSnU22bBQQa0SE7Pio8ks2ZiGE i rozwiąż wszystkie zadania – musisz wstawić słowo w nawiasie w odpowiednim czasie/przypadku. Po każdym zdaniu wyświetli Ci się poprawna odpowiedź. Chciałabym, abyś również przetłumaczył sobie wszystkie zdania (ustnie).
Powodzenia! Trzymam za Was bardzo mocno kciuki!!! 🙂

Wychowanie fizyczne

Temat: Doskonalimy elementy techniki i taktyki – małe gry.

Historia

Temat: Dzisiejszy świat.

 

  1. Otwórz podręcznik na s. 246 i przeczytaj cały temat.
  2. Notatkę w zeszycie sporządź na podstawie najważniejszych informacji ze s. 252.
  3. Zobacz film nawiązujący do pierwszej części naszego tematu: https://epodreczniki.pl/a/film/D3xCjx8Z5
  4. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie/D15KcPAuI – obejrzyj film i wykonaj ćwiczenia interaktywne. Pamiętaj, żeby sprawdzać je na stronie.
  5. Obejrzyj film o globalizacji: https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o
  6. Zastanów się, co dzisiejszy temat ma wspólnego z obecną sytuacją. Dlaczego mówimy o pandemii? Czym różni się od epidemii?
  7. Podziel się ze mną swoją refleksją. Czekam na Twoją opinię.