Klasa 8 – Tydzień 2

Piątek 27. 03
Język niemiecki
Temat: Wir streiten uns über die Unordnung. – Kłócimy się o bałagan.
       1. Zapisz temat w zeszycie, a następnie zapisz notatkę:
     Rekcja czasownika- użycie czasownika w odpowiednim przypadku lub połączenie czasownika z przyimkiem i użycie ich w odpowiednim przypadku. Połączeń tych należy nauczyć się na pamięć.
     Np. streiten um + Akkusativ – kłócić się o :
Wir streiten uns überdie Unordnung – My kłócimy się o (kogo?co? – biernik) bałagan.
       2. Obejrzyj film, w którym pan bardzo dobrze tłumaczy to zagadnienie:
       3. Przepisz do zeszytu podane przykłady rekcji oraz naucz się ich na pamięć. Wykorzystaj do nauki zestaw „rekcja czasownika“, który czeka na Ciebie w Twojej klasie na quizlet.com.
Rekcja czasownika
sich ärgern über + Akkusativ – złościć się na 
sich streiten mit + Dativ – kłócić się z
streiten um + Akkusativ– kłócić się o
sich verstehen mit + Dativ – rozumieć się z
antworten auf + Akkusativ – odpowiadać na
haben + Akkusativ – mieć
betreffen + Akkusativ – dotyczyć
Geografia
Witam Was serdecznie. Poprzedni temat był ostatnim o Afryce i normalnie byłoby powtórzenie wiadomości i sprawdzian. Utrwalenie i sprawdzenie wiadomości zrobimy w formie karty pracy. Macie w podręczniku na str. 97 i 98 „Sprawdź się „. Najpierw zróbcie te zadania w zeszycie, a później prześlijcie mi odpowiedzi. Tylko numer pytania i odpowiedź np. tylko A, B lub C lub jak w zadaniu 12 A – maleje itd. Jeżeli macie jakieś wątpliwości, piszcie i pytajcie. Macie na to tydzień. Czekam na odpowiedzi do następnego piątku czyli do 3 kwietnia.
Serdecznie pozdrawiam.

Informatyka

Temat: Adresowanie względne- zadania

1.Na stronie 117 w podręczniku dla kl.8 są zadania 1,2 i 3, jeżeli nie masz podręcznika, kliknij w poniższy link https://nowasp.ebooki.nowaera.pl/kiosk/Shelf/Index?filter=7&page=0&pageSize=16#0.3856573962623968 , doprowadzi Cię on do ebooka. Otwórz go na podanej stronie i wykonaj w/w zadania.
2. Zad.1 jest na ocenę dobrą, jeśli uwzględnisz co najmniej 10 państw.
3. Zad. 1 i 2 – na ocenę b. dobrą, jeśli w zad.2 uwzględnisz chociaż 8 państw.
5. Zad. 1, 2 i 3 – na ocenę celującą.
6. Pamiętaj o adresowaniu względnym.
7. Zapisany plik prześlij, proszę,  na mój adres. Czekam do 3 kwietnia.
8.Powodzenia.

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia siatkarskie.
Dzień dobry.
Jeżeli masz ochotę zapraszam do ćwiczeń.
Przygotuj miejsce do ćwiczeń, aby można je było bezpiecznie wykonać. Jeżeli jest to niemożliwe, pozostań przy obejrzeniu filmu.
Zanim zaczniesz z nim ćwiczyć, zrób krótką rozgrzewkę: bieg w miejscu 20s, 5 pajacyków, 8 podskoków obunóż w miejscu, 5 przysiadów, krążenia ramion w przód x5, w tył x5, odmachy ramion góra – dół x5, krążenia bioder x3, krążenia głowy x3.
Teraz możesz przejść do ćwiczeń przedstawionych na filmie. Jeżeli nie masz piłki siatkowej, może być zwykła piłka dęta. Niektóre ćwiczenia możemy modyfikować, jeżeli warunki nie pozwalają na dokładne odzwierciedlenie.
Np ćwiczenie 1 – pozycja:leżenie na plecach z ugiętymi nogami, ręce z piłką za głową, ruch: unoszenie się do siadu ugiętego. Ćwiczenie 2 – pozycja jak w ćwiczeniu poprzednim, rzuty piłką do brata lub siostry albo mamy. W ćwiczeniu trzecim wykonujemy tylko jego piewrszą część.. Ćwiczenia 11, 12, 22 i 23 pomijamy, jeżeli warunki nam nie pozwalają na ich wykonanie i żeby nie narobić bałaganu w domu.
Życzę powodzenia. Pamiętaj: dostosuj ćwiczenia do swoich możliwości, jeżeli coś jest dla ciebie za trudne, zrezygnuj.
Czwartek 26. 03
Język angielski
1. Temat lekcji: Czas Present Continuous
2. Czasu Present Continuous używamy aby opisać czynności wykonywane w chwili mówienia
np. I am learning English now. – Uczę się teraz angielskiego.
3. Wykonaj w podręczniku ćw.1 ze strony 135.
4. Zapoznaj się z informacjami na stronie:  https://www.ang.pl/cwiczenia/884/present-continuous-budowa
5. Prześlij mi na maila ajuszko@tlen.pl 5 dowolnych zdań utworzonych samodzielnie w czasie Present Continuous.
Język polski 
Temat: Bez wyboru – K.K.Baczyński ,,Z głową na karabinie”.
1.Wejdź na stronę https://lektury.gov.pl/lektura/z-glowa-na-karabinie/

2. Zapoznaj się ze wszystkimi informacjami tam zawartymi oraz wysłuchaj wiersza.
3. Wykonaj w zeszycie zad.1,3,4 str. 234 w podręczniku.
4. W ramach powtórzenia przeczytaj, co to jest tragizm str. 317 w podręczniku.

Fizyka

Temat: Właściwości magnesów.

Notatka do pobrania tu: kl. VIII fizyka

Matematyka
Temat: Siatki ostrosłupów. Pole powierzchni. 

Bardzo proszę przeanalizujcie temat zamieszczony w epodręczniku.

         Materiał do zajęć 1
Zapiszcie wzór na obliczanie pola powierzchni ostrosłupa (str. 206 w podręczniku).
Proszę zróbcie ćwiczenie 2 ze strony 190 w podręczniku i co najmniej jedno zadanie ze stron 191-192.
Edukacja dla bezpieczeństwa
Temat: Pomoc osobie nieprzytomnej.
* łańcuch przeżycia
*rola świadka zdarzenia
*nagłe zatrzymanie krążenia (NZK)
*przyczyny i objawy utraty przytomności
*udrażnianie dróg oddechowych
*ocena oddechu
*pozycja bezpieczna
*ochrona termiczna i kontrolowanie stanu poszkodowanego
*pierwsza pomoc w przypadku omdlenia
Proszę przeczytać temat 3 w podręczniku ”Pomoc osobie nieprzytomnej”  oraz wykonać   w zeszycie  punkty 2 i 3 Sprawdź czy potrafisz str. 84.
Środa 25.03
Język niemiecki

Temat: Kłótnia z rodzicami – Streit mit den Eltern

1. Zapisz temat lekcji, a następnie przepisz do zeszytu zwroty podane w zadaniu 1b na stronie 60 w podręczniku (pierwsza ramka) oraz je przetłumacz – możesz wykorzystać do tego podręcznik lub słownik internetowy www.pons.de.
2. Wykonaj ćwiczenie: https://learningapps.org/9855918
3. Zapisz w zeszycie pytanie – Warum kommt es zu Konflikten mit den Eltern? i odpowiedź na nie, wykorzystując poznane zwroty oraz używając zdań złożonych ze spójnikami dass, wenn i weil (pamiętaj o prawidłowym miejscu czasownika w zdaniu wykorzystując podane spójniki) – przykłady takich zdań znajdziesz w podręczniku na stronie 60 w zadaniu 1b w drugiej ramce. 
4. Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń na stronie 46.
Język polski

Temat: Być kimś innym.
1. Obejrzyj w internecie film i omówienie tekstu ,,Artysta” Sł. Mrożka https://www.youtube.com/watch?v=c15M0XRyPDc
2. W zeszycie zapisz temat i wykonaj zad.5 str 232 oraz zad.6 str. 233

Matematyka 
Temat:Rodzaje ostrosłupów.
  Bardzo proszę wejdźcie na stronę zdalne lekcje https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji-23-27032027
  Proszę otworzyć stronę wtorek 24,marca i proszę zapoznać się z materiałem do zajęć.
 Bardzo proszę róbcie zestawy powtórzeniowe na stronie www.cke.gov.pl. Codziennie są dostępne nowe zadania o godzinie 9 00, a rozwiązania po południu. Pamiętajcie o stronie facebook Ania od matmy,ponieważ tam  codziennie o 10 00 są rozwiązywane zadania egzaminacyjne.
26 marca na kanale youTube.com/PistacjaMatematyka o godzinie 19 00 rozpocznie się godzinne webinarium powtórkowe dla ósmoklasistów.
Jeżeli coś jest nie jasne to proszę pytać. Odpowiem od poniedziałku do piątku w godzinach 10-12.
Chemia
  1. Temat lekcji: Alkiny.
  2. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/wlasciwosci-weglowodorow-nienasyconych/D11XDSO56
  3. Przeczytaj i przeanalizuj punkt 3 i 4 lekcji.
  4. Wykonaj pozostałe ćwiczenia. Wiem, że dasz radę. Poinformuj mnie jak Ci poszło. Z czym miałeś/miałaś problem, a co okazało się dla Ciebie łatwe.
  5. Wykonaj ćwiczenia: https://learningapps.org/2733833 , https://learningapps.org/4357430 , https://learningapps.org/3509607
Wtorek 24. 03
Historia
Temat: 19. Podziemie niepodległościowe.
Przeczytaj temat z podręcznika s. 146-151. Następnie wejdź na stronę
https://epodreczniki.pl/b/zolnierze-niezlomni—hold-bohaterom/PYPvMSxBU, przeanalizuj lekcję i wykonaj ćwiczenia interaktywne. Pamiętaj, aby każde ćwiczenie sprawdzić. Jeśli się pomyliłeś, spróbuj jeszcze raz. Dla utrwalenia obejrzyj film „Proces szesnastu”: https://www.youtube.com/watch?v=wqMYxu-vaK4
Notatkę w zeszycie sporządź na podstawie najważniejszych informacji ze s. 151.
Język niemiecki
1. Proszę rozwiązać arkusz 5 – zad.5-13 oraz wysłać rozwiązania do piątku 27.03.20r.
2. Proszę ukończyć poziom „Ucz się” w zestawie „ARKUSZ 4” na quizlet.com do poniedziałku 30.03.20r.
Chemia
1. Temat lekcji : Alkeny – przypomnienie wiadomości
3. Przeczytaj punkt 1 i 2 scenariusza lekcji i wykonaj ćwiczenia 1, 2 , 4 i 5.

Poniedziałek 23. 03

Geografia

Przepiszcie notatkę do zeszytu oraz przeczytajcie w podręczniku rozdział Kenia – turystyczny potencjał na stronach 91 – 95.

Temat: Potencjał turystyczny Afryki – Kenia.

1.Turystyka jako dział gospodarki rozwija się w Afryce bardzo szybko. Rocznie odwiedza ten kontynent ponad 60 milionów turystów.

  1. Regiony turystyczne Afryki:
  2. a) Afryka Północna – ( np. Egipt, Maroko, Tunezja) – plaże, rafy koralowe, zabytki starożytności, sztuka i kultura arabska.
  3. b) Afryka Wschodnia – ( np. Kenia, Uganda, Tanzania) – parki narodowe, rezerwaty, dzikie zwierzęta, tereny nadmorskie, walory kulturowe i etniczne.
  4. Bariery hamujące rozwój turystyki w Afryce:
  5. a) słabo rozwinięta infrastruktura turystyczna (hotele)
  6. b) słabo rozwinięta infrastruktura komunikacyjna (drogi, koleje, lotniska)
  7. c) terroryzm
  8. d) konflikty zbrojne
  9. e) wysoka przestępczość
  10. f) liczne choroby (HIV, EBOLA, PASOŻYTY)
  11. Walory turystyczne Kenii:
  12. a) dzika przyroda
  13. b) krajobrazy (góry, wulkany)
  14. c) tereny nadmorskie (czysta woda)
  15. d) olbrzymie bogactwo kulturowe ( ponad 30 grup etnicznych np. Masajowie)

Wychowanie fizyczne

Rozegranie turnieju rodzinnego „Piłkarzyki na kartce”
Zasady gry: http://www.jak-to-zrobic.pl/index.php/a/3/b/11/c/49/d/145/id/952
oraz pokaz: https://www.youtube.com/watch?v=1MbjvBLkt3M

Język polski

Temat: Henryk Sienkiewicz „Quo vadis”

Lekcja z e-podręcznika. Wejdź na epodreczniki.pl/a/na-poczatku/D6WgSXIb4 przeczytaj wszystkie podane tam informacje i wykonaj ćw. 1, 2, 3.2, 3.5, 4, 6.1, 6.2. Zapisz w zeszycie ćw. 2, 3.2 i 6.2.