Klasa 8 – Tydzień 3

Piątek 03. 04

Informatyka

Temat: Stosowanie funkcji SUMA, ŚREDNIA, MAKSIMUM I MINIMUM

1.Wejdź na stronę https://www.youtube.com/watch?v=Wl_ALXPmxt4, obejrzyj i posłuchaj uważnie materiału.
2. Następnie wykonaj zadanie Funkcje (zastosuj poznane funkcje) i wyślij na moją pocztę.

 

Język niemiecki

Temat: Utrwalenie słownictwa z rozdziałów: człowiek, praca, edukacja, życie prywatne.
1. Zagraj w gry, aby utrwalić słownictwo z podanych rozdziałów przed sprawdzianem 8-klasisty. Zanim rozpoczniesz każdą grę podaj swoje imię oraz pierwszą literę nazwiska, np. Ania B. Jeśli czegoś nie pamiętasz, pracuj ze słownikiem internetowym www.pons.de.
a. Człowiek:
b. Praca:
c. Edukacja:
d. Życie rodzinne:
Geografia
Witajcie.
Przypominam o przesłaniu do mnie odpowiedzi na „Sprawdź się” o Afryce. Czekam do jutra do północy.
Przesyłam Wam następny temat i notatkę do niego. Proszę przepisać notatkę do zeszytu i przeczytać w podręczniku strony 104 i 105.
Temat: WARUNKI NATURALNE AMERYKI PÓŁNOCNEJ.
1. Powierzchnia Ameryki Północnej wynosi 24 241 000 km kw.
2. Granica między Ameryką Północną i Południową przebiega przez Kanał Panamski.
3. Położenie Ameryki Północnej
    N – Przyl. Barrow  71,5 N  (niestety na mapie w podręczniku nie jest opisany)
    S – Przyl. Mariato  7 N
    W – Przyl. Saint Charles  55,5 W
    E – Przyl. Księcia Walii  168 W
4. W Ameryce Północnej przeważają tereny górskie (41%). Charakterystyczną cechą ukształtowania powierzchni jest południkowy przebieg rzeźby terenu (mapka str. 104)
5. Najniższy punkt leży W Dolinie Śmierci ( – 86 m npm ), a najwyższy szczyt to Denali (6194 m npm)
6. Największe krainy geograficzne Ameryki Pn.:
     niziny:
     – Nizina Hudsońska
     – Nizina Zatokowa
     – Nizina Atlantycka
     – Niziny Wewnętrzne
    wyżyny:
     – Wielkie Równiny Prerii
     – Wyżyna Meksykańska
    góry:
     – Kordyliery (składają się z wielu mniejszych pasm górskich)
     – Appalachy
Zadanie dla Was. Spróbujcie na mapce w podręczniku na str. 101 znaleźć te krainy, przylądki i punkty najniższy i najwyższy.
Zadanie do przesłania do mnie. Na podstawie tego, co robiliśmy dla Azji i Afryki (macie to w zeszycie) obliczcie:
a) rozciągłość w stopniach Ameryki Pn z południa na północ
b) rozciągłość w stopniach Ameryki Pn z zachodu na wschód
c) deniwelacje Ameryki Pn
Proszę, aby to było zapisane w formie działania, czyli co się dodaje lub odejmuje = i wynik.
POZDRAWIAM. TRZYMAJCIE SIĘ I NIE DAJCIE SIĘ!
Język polski
Temat: Fonetyka może przydać się na egzaminie- powtórzenie wiadomości. 

1.Na stronie 250,251 i 252 podręcznika znajduje się przypomnienie wiadomości z fonetyki. Przeczytaj je.

2. Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=4Wjo3jv-zOI

i wykonaj ćwiczenie 2,3,4,5 i 6. W zeszycie zapisz ćwiczenie 2 i 5.
Wychowanie fizyczne
Witam.
Dzisiaj proponuję Wam do obejrzenia i poćwiczenia dwa filmy:
Do ćwiczeń można użyć piłeczek do tenisa ziemnego lub zwiniętych skarpetek.
Dlaczego warto ćwiczyć żonglerkę?
Żonglując aktywujesz obydwie półkule mózgowe, polepszasz koncentrację. Ćwiczysz całe ciało, dlatego przyczynia się to do wzrostu sprawności fizycznej.Wykorzystujesz rękę niedominującą, więc zwiększasz jej sprawność. Żonglerka poprawia refleks i szybkość reakcji. Ćwiczysz koordynację wzrokowo – ruchową – to co postrzegasz oczami będzie lepiej zgrane z tym co wykonuje ciało.  Zwiększa się również Twoje wyczucie rytmu i równowagi.
Żonglerka to dobry sposób na odreagowanie stresu. Pomaga w relaksacji, dajemy chwilę wytchnienia naszemu mózgowi. Oprócz ćwiczenia ciała i umysłu, żonglerka ćwiczy również takie cechy charakteru jak cierpliwość i wytrwałość.
Propozycja na ocenę dla chętnych: nagraj film na którym ćwiczysz żonglerkę i wyślij swojemu nauczycielowi wf.
Wysyłam Wam również do obejrzenia prezentację z edukacji zdrowotnej – „Witaminy w owocach i warzywach – moje ulubione sałatki warzywne oraz owocowe.” Witaminy w owocach i warzywach – moje ulubione sałatki – prezentacja I tu druga propozycja na ocenę dla chętnych: przyślij przepis na Twoją ulubioną sałatkę warzywną i owocową.

Czwartek 02. 04

Język angielski

1. Temat lekcji: Czas Present Simple
2. Czasu Present Simple używamy aby opisać czynności wykonywane regularnie i rutynowo.
np. I eat breakfast every day. I often play computer games.
3. Zapoznajcie się z informacjami ze strony: https://www.ang.pl/cwiczenia/882/present-simple-zastosowanie
i zróbcie ćwiczenie z pierwszej strony.
4. Wszystkie potrzebne wyjaśnienia i ćwiczenia znajdziecie także w podręcznikach na stronie 134.
5. Prześlijcie mi na maila: ajuszko@tlen.pl  5 dowolnych zdań w czasie Present Simple utworzonych samodzielnie.
Postarajcie się, aby znalazło się tam jedno zdanie przeczące i jedno pytające.
Język polski
Temat: Rodzina wyrazów- powtórzenie.
1.Wejdź na stronę i wysłuchaj informacji tam zawartych
2.W ramach przypomnienia przeczytaj wiadomości str. 257- podręcznik.
3. Wykonaj  i sprawdź ćw. 10,12, 13 i 14 ze strony https://epodreczniki.pl/a/rodzinne-wiezi/DTs5iIbgh
Fizyka
EDB
Temat: Resuscytacja krążeniowo-oddechowa.
*definicja resuscytacji krążeniowo-oddechowej (RKO)
*przyczyny i typowe objawy nagłego zatrzymania krążenia(NZK)
*podstawowe zabiegi RKO u dorosłych, dzieci i niemowląt.
Proszę przeczytać temat 4 w podręczniku Resuscytacja krążeniowo-oddechowa str.85 oraz wykonać w zeszycie zadania 1 i 2 str.91.
Matematyka
Temat:  Objętość ostrosłupa- zadania różne.
1.Bardzo proszę, aby te osoby, które pisały egzamin próbny i nie zrobiły zadanych przeze mnie zadań  (wtorek, środa), wykonały te zadania.
2.Otwórzcie proszę podręcznik na stronie 201-202. Każdy z Was wybiera przynajmniej jedno zadanie i je wykonuje 🙂

Środa 01. 04

Język polski
Temat: Czy zawsze mówimy logicznie i bez błędów?
2. Przeczytaj informacje tam zawarte i wykonaj ćwiczenia, zaczynając od ćwiczenia nr 4.
Chemia

 Temat: Węglowodory – powtórzenie wiadomości (temat zapisz w zeszycie)

Plik do pobrania: węglowodory powtórzenie

Matematyka       
Temat: Objętość ostrosłupa.
W dalszym ciągu ćwiczymy zadania związane z obliczaniem objętości ostrosłupów.
Wiem, że wielu z Was pisze egzamin próbny dlatego proszę o zrobienie tylko ćwiczenia 2 ze strony 201.
Język niemiecki
Temat: Utrwalenie słownictwa z rozdziałów: człowiek, praca, edukacja, życie prywatne.
1. Zagraj w gry, aby utrwalić słownictwo z podanych rozdziałów przed sprawdzianem 8-klasisty. Zanim rozpoczniesz każdą grę podaj swoje imię oraz pierwszą literę nazwiska, np. Ania B. Jeśli czegoś nie pamiętasz, pracuj ze słownikiem internetowymwww.pons.de.
a. Człowiek: 
b. Praca:
c. Edukacja:
d. Życie rodzinne:

Wtorek 31. 03

Język polski 
Temat: Formanty i ich znaczenie.
1. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/formanty-i-ich-znaczenie/DpGi92slk
W ramach powtórzenia przeczytaj wszystkie informacje tam zawarte i wykonaj ćwiczenia. Pamiętaj, że możesz sprawdzić, czy wykonałeś je poprawnie.

Biologia 
Temat: Koronawirus-co powinniśmy o nim wiedzieć? 
Bardzo proszę wejdźcie na stronę https://www.youtube.com/watch… Po zapoznaniu się z filmem napiszcie w kilku punktach, co możemy zrobić, aby ilość zakażeń koronawirusem była jak najmniejsza.
Matematyka 
Temat: Objętość ostrosłupa.
W dalszym ciągu ćwiczymy zadania związane z obliczaniem objętości ostrosłupów.
Bardzo proszę zróbcie ćwiczenie 1 ze str. 200 w podręczniku.
Fizyka
Plik do pobrania: VIII klasa

 

Historia

Temat: 20. Komuniści u władzy.

Przeczytaj temat z podręcznika s. 152-158. Następnie wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/przejecie-wladzy-przez-komunistow-w-polsce/DfESY8DvJ, przeanalizuj lekcję i wykonaj ćwiczenia interaktywne. Pamiętaj, aby każde ćwiczenie sprawdzić. Jeśli się pomyliłeś, spróbuj jeszcze raz. Pomiń ćwiczenie 4, jeśli nie znasz wymienionego filmu. Pomiń ćwiczenie 15, pozostałe wykonaj ustnie.

Prezentację https://prezi.com/_kvh34l-jqbj/stalinizm-w-polsce-1944-1956/ przeanalizuj do slajdu 73. Druga część będzie nam potrzebna na kolejnych lekcjach.

Dla utrwalenia obejrzyj film  https://www.youtube.com/watch?v=oj6KJFvmWhY

Notatkę w zeszycie sporządź na podstawie najważniejszych informacji ze s. 159.

Przypominam także, że projekt „Sylwetka wybranego żołnierza wyklętego” (forma dowolna) dziś ma swój termin. Umawialiśmy się przed miesiącem na wykonanie plakatu, albumu lub prezentacji. Chętnie obejrzę efekty Waszej miesięcznej pracy.

 

Wiedza o społeczeństwie

Witajcie uczniowie klasy 8!

Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i macie się dobrze. Dbajcie o siebie i bliskich. Pamiętajcie o akcji  #ZostańwDomu.

Na najbliższy tydzień przygotowałam dla Was lekcję WOS –u dotyczącą organizacji obywatelskich: tj związki zawodowe, partie polityczne. Do pracy skorzystajcie z linku do e- podręcznika  i postępujcie wg wskazówek.

https://epodreczniki.pl/a/aktywni-spolecznie-i-politycznie/Du2QEFv0B

Do zeszytu proszę zapisać temat: Aktywni społecznie i politycznie, i na podstawie przeczytanych treści odpowiedz pisemnie w zeszycie:

1.Wyjaśnij pojęcie związek zawodowy oraz podaj nazwę pierwszego związku zawodowego w Polsce (pełna nazwa, skrót, data utworzenia, kto założył).

2.Wyjaśnij pojęcie partia polityczna i wymień największe partie na polskiej scenie politycznej (z e podręcznika).

Życzę powodzenia w pracy!

 

Poniedziałek 30. 03

 Język niemiecki

Temat: Odnoszę sukcesy w sporcie.
1. Napisz do mnie e-maila – polecenie w zad.14 arkusz 5.
2. Proszę ukończyć poziom „Ucz się” w zestawie „ARKUSZ 5” na quizlet.com do poniedziałku 06.04.20r.

Język polski

Temat: Jak tworzą się słowa? Powtórzenie ze słowotwórstwa.
1. Obejrzyj film, w którym znajduje się dokładne omówienie  podstawowych pojęć dotyczących słowotwórstwa https://www.youtube.com/watch?v=QHKcOaXsIco&list=RDCMUCJYqyi1HrPZ0B8X0R_xbJew&index=32 
2. Wejdź na stronę

https://epodreczniki.pl/a/jak-tworza-sie-slowa/DidUOiHsI

W ramach powtórzenia przeczytaj wszystkie zawarte tam informacje dotyczące podstawy słowotwórczej, wyrazu podstawowego i pochodnego oraz formantów. Zrób bardzo krótką notatkę w dowolnej formie. Wykonaj ćw. 1,2,3.
Pamiętaj, żeby sprawdzić, czy ćwiczenia wykonałeś poprawnie.

 

Matematyka

Temat: Objętość ostrosłupa. Wprowadzenie.

Na tej lekcji nauczę się obliczać objętość ostrosłupa.

Bardzo proszę  napiszcie pod tematem wzór na obliczanie objętości ostrosłupa (podręcznik str. 200).

Zrobione zadania z poprzedniej lekcji możecie przesłać na mój adres ania.diagnoza@tlen.pl

Bardzo proszę dajcie mi znać jeżeli coś jest niejasne. Postaram się pomóc 🙂

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Rozgrzewka. 
Dzień dobry.
Proponuję Wam dzisiaj rozgrzewkę z filmem https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
Dostosuj ćwiczenia do swoich możliwości np: bieg bokserski zastąp marszem w miejscu, w ćwiczeniu gąsienica zegnij kolana, w ćwiczeniu wykroków z odchyleniem tułowia ogranicz się do wymachów ramion w górę lub połóż ręce na biodrach. Jeżeli któreś ćwiczenie jest dla Ciebie za trudne, nie wykonuj go.