Klasa 8 – Tydzień 5

Piątek 17. 04.
Wychowanie fizyczne
Temat: Rzuty do kosza z biegu, z wyskoku.
Witam.
Proszę przeczytać informację z załącznika: Rzuty do kosza z biegu, z wyskoku
Zadanie domowe: Test z koszykówki
Geografia
Witajcie!
Przesyłam Wam drugą część tematu o warunkach naturalnych Ameryki Północnej. Przepiszcie temat i notatkę do zeszytu. Podane półwyspy, wyspy, rzeki i jeziora odszukajcie na mapie w podręczniku na str. 101.
Temat: WARUNKI NATURALNE AMERYKI PÓŁNOCNEJ (cz.II)
1.Linia brzegowa Ameryki Północnej jest dobrze rozwinięta. Największe półwyspy to:
   – Płw. Labrador
   – Płw. Alaska
   – Płw. Kalifornijski
   – Płw. Floryda
   – Płw. Jukatan
2. Wyspy stanowią aż 17% obszaru, jest to najbardziej uwyspiony kontynent. Największe wyspy to:
   – Grenlandia (największa wyspa świata – 2 176 000 km kw. powierzchni)
   – Ziemia Baffina
   – Wyspa Ellesmerea
   – Wyspa Wiktorii
   – Nowa Fundlandia
   – Kuba
   – Haiti
   – Małe Antyle
3. Sieć rzeczna jest dobrze rozwinięta. Ameryka Pn. należy do zlewisk trzech oceanów; Atlantyckiego,
    Spokojnego i Arktycznego. Największe rzeki to:
   – Missisipi i Missouri ( 6212 km długości)
   – Jukon
   – MacKenzie
   – Kolumbia
   – Kolorado
   – Rzeka Św.Wawrzyńca
   – Rio Grande
    4. Ameryka Północna jest najbardziej jeziornym kontynentem. Jest tam ponad 1 400 000 jezior co
     stanowi 2,5% obszaru. Zdecydowanie przeważają jeziora polodowcowe. Największe jeziora to:
   – J. Górne ( 82 000 km kw. powierzchni – drugie co do wielkości na świecie)
   – J. Huron
   – J. Michigan
   – J. Eire
   – J. Ontario
   – Wielki J. Niewolnicze
   – Wielkie J. Niedźwiedzie
 5.Ameryka Północna jest bardzo zróżnicowana klimatycznie. Leży we wszystkich pięciu strefach
   klimatycznych. (mapka w podręczniku str. 106)
Pozdrawiam serdecznie. Czekam na zadanie z poprzedniego tematu.
Język polski
Temat: Słowotwórstwo- ćwiczenia.
1. Otwórzcie ćwiczenia na stronie 54 i wykonajcie ćwiczenie 1, 2 i 3.
2. Na stronie 55 także w zeszycie ćwiczeń wykonajcie ćw. 4 i 5.
3. Dla chętnych uczniów proponuje ćw. 6 str. 56.
Język niemiecki
Temat: „Ein Fünfzehnjähriger ist verschwunden” – czytanie ze zrozumieniem.
1. Zapisz temat lekcji, a następnie otwórz podręcznik na stronie 62 i przeczytaj tekst z zadania 5.
2. Zapisz w zeszycie wszystkie słówka, których nie znasz i przetłumacz je, korzystając ze słownika internetowego www.pons.de.
3. Następnie wykonaj zadanie pod tekstem – prawda/ fałsz, w zeszycie.
4. Wykonaj ćwiczenie 4 w zeszycie ćwiczeń na stronie 46.

Informatyka

Temat: Zasady wprowadzania informacji do tabeli arkusza. Wstawianie i usuwanie wierszy (kolumn).

1.Otwórz podręcznik na str. 118 i przeczytaj temat 1. Następnie przejdź na stronę 127 i przeczytaj temat 4.
2.Odpowiedz na pytanie 1, 2 i 4 na str. 130. Czekam na odpowiedzi do następnego piątku.
3.Nie wszyscy przysłali mi jeszcze zaległe zadania. Kto nie ma Excela, może korzystać z niego w chmurze.

Czwartek 16. 04.
Doradztwo zawodowe
Uczniowie klasy VIII
Na stronie www.cdzdm.pl  w plikach – Wyszukiwarka zawodów, Uczniowski niezbędnik- dla uczniów szkół podstawowych, znajdziecie ciekawe wiadomości nt. wyboru zawodu. Jest tam opisanych bardzo dużo ciekawych zawodów.
Jeżeli ktoś z was podszedł do testu, który wam wcześniej wysłałam (Test inteligencji wielorakiej), to bardzo proszę odesłać ostatnią (4) stronę na adres: l.wolniakowska@op.pl z zakreśleniem rodzaju inteligencji, z której otrzymaliście najwięcej punktów. Z góry dziękuję. Pozdrawiam serdecznie.
Pedagog szkolny.
PS. Informacja z 3 kwietnia:
Dla chętnych uczniów i rodziców polecam Test Inteligencji Wielorakiej test intelig wielorak gardner w celu poznawania samego siebie i swoich predyspozycji zawodowych.
Język angielski
1. Temat lekcji: Sport – słownictwo.
2. Na tej lekcji poznacie słownictwo związane ze sportem. Poznacie dyscypliny sportowe np. basketball – koszykówka, volleyball – siatkówka, swimming – pływanie. Poznacie także sprzęt sportowy np. helmet – kask, skis – narty, ball – piłka.
2. Zapoznajcie się ze słownictwem ze strony 91 z Repetytoriów Ósmoklasisty.
3. Zróbcie w zeszytach zadania od 1 do 3 ze strony 84 oraz zadania 4,5 i 7 ze strony 85 z Repetytoriów Ósmoklasisty.
4. Na zadanie domowe prześlijcie mi 20 nowych słówek związanych ze sportem, których nie znaliście do tej  pory, a których nauczyliście się z tej lekcji. Przetłumaczcie je na język polski.
EDB
Temat: Apteczka pierwszej pomocy.
*rodzaje apteczek pierwszej pomocy (wygląd, zawartość, rozmieszczenie)
*wyposażenie apteczki pierwszej pomocy (podstawy prawne, przeznaczenie)
-samochodowej
-turystycznej
-domowej
*zastępcze i doraźne improwizowane materiały opatrunkowe
Proszę przeczytać temat 5 z podręcznika Apteczka pierwszej pomocy str.92 oraz wykonać w zeszycie zadanie 2 i 3 sprawdź czy potrafisz str.94.
Język polski
Temat: Zapożyczenia.
1. Wejdź na stronę
Uważnie wysłuchaj  wszystkich nagrań i wykonaj polecenie 1 do tekstu.
2. W części ćwiczeniowej wykonaj ćwiczenie 1,2 i 4. Pamiętaj, żeby sprawdzić poprawność wykonanych zadań.
Matematyka
Temat: Bryły-zadania różne.
1. W dalszym ciągu rozwiązujemy zadania, które mogą pojawić się na egzaminie. Zróbcie proszę zadania ze str 212-213. Każdy robi tyle zadań ile chce, czyli co najmniej jedno 🙂
2. Jeżeli czegoś nie rozumiecie, to proszę pytajcie. Pamiętajcie o filmikach matematycznych na stronie  Pi-stacja oraz na facebooku na Ania od matmy, gdzie rozwiązywane są różne zadania z matematyki.

Fizyka

Temat: Pole magnetyczne przewodnika z prądem.

Fizyka (8) 16

Środa 15. 04.
Matematyka
Temat: Bryły-zadania różne.
Temat ten to podsumowanie wszystkich poprzednich tematów dotyczących brył.
1. Przeanalizujcie proszę przykład 1, przykład 2 i 3 na str 210-211.
2. Zróbcie proszę ćwiczenie 1,2 lub 3 str 210-211 ( można oczywiście zrobić wszystkie trzy ćwiczenia ).
Chemia

Temat: Kwasy karboksylowe – budowa. (Zapisz temat w zeszycie)

1. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/kwasy-karboksylowe—budowa/DH3YxmeJx

2. Przeczytaj i przeanalizuj lekcję.

3. Zrób notatkę w zeszycie. etanol – notatka graficzna

Notatka powinna zawierać:

  Ø  reakcję powstawania kwasu octowego ( zapis słowny i cząsteczkowy)

  Ø  wzór sumaryczny,  grupowy, strukturalny i półstrukturalny kwasu octowego i mrówkowego

  Ø  wzór ogólny kwasów karboksylowych

  Ø  zastosowanie kwasu octowego

Język polski
Temat: O nazwach miejscowości- powtórzenie.
Dziś powtórzenie o nazwach miejscowości.
1. Otwórz zeszyt ćwiczeń na str. 61 i wykonaj ćw. 1 i 2
2. Wykonaj ćwiczenie 3 str. 62 oraz 4 i 5 str. 63.
Jeśli nie będziecie wiedzieli, jak odmienić daną miejscowość, skorzystajcie ze słownika online.
3. Na mój adres prześlijcie odpowiedzi do ćw. 3 str. 62 i ćw. 5 str. 63. Jest to zadanie na ocenę.
Napiszcie tylko odpowiedzi, np: Zakopane- Zakopanem, itd.
4. Dla chętnych uczniów, na dodatkową ocenę, proponuję ćw. 6 str. 64.
Język niemiecki
Temat: Worüber streitet ihr euch?
1. Otwórz zeszyt i zapisz temat lekcji. Niedawno poznałeś, czym jest rekcja, dzisiaj nauczysz się tworzyć pytania używając rekcji czasownika.
2. Obejrzyj film, w którym wszystko zostało bardzo dobrze wyjaśnione:
https://www.youtube.com/watch?v=behinzID5OI, a następnie przeczytaj jeszcze o tym fragment w podręczniku na stronie 70 podpunkt I Pytania o dopełnienia przyimkowe oraz przepisz dwa wybrane przykłady z tego fragmentu oraz je przetłumacz.
3. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 w zeszycie ćwiczeń na stronie 46.