M I S J A    S Z K O Ł Y

  • Jesteśmy szkołą wychowującą uczniów w duchu tradycji i patriotyzmu.
  • Zapoznajemy dzieci z dziedzictwem kulturowym i przyrodniczym regionu.
  • Uczniowie naszej szkoły uczestniczą w życiu środowiska lokalnego.
  • Nasz absolwent posiada wiedzę i umiejętności, które umożliwiają mu dalsze kształcenie i prawidłowe funkcjonowanie w społeczeństwie.
  • Szkolny zestaw programów zapewnia przygotowanie wychowanków do twórczego rozwiązywania problemów i samodzielnego uczenia się.
  • Uczniowie doceniają rolę aktywności ruchowej.
  • Rodzice są współgospodarzami szkoły, wspierają działania na rzecz dzieci, występują z inicjatywami.

Szkoła współpracuje z samorządem terytorialnym i organem prowadzącym oraz z instytucjami prowadzącymi zorganizowaną działalność wychowawczą.

 

W I Z J A  S Z K O Ł Y

OPIEKA I WYCHOWANIE:

  • Tworzymy taki program działań wychowawczych, który sprawi, że szkoła będzie przyjazna i bezpieczna dla ucznia.
  • Przestrzegamy praw i obowiązków ucznia oraz zasad demokratycznego funkcjonowania społeczności szkolnej.
  • Kształtujemy poczucie więzi z „Małą Ojczyzną”, zapoznajemy z dziedzictwem regionu, ukazujemy wartości rodziny.
  • Szczególną opieką otaczamy dzieci z deficytami rozwojowymi.
  • Udzielamy pomocy dzieciom z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.
  • Proponujemy zdrowy styl życia, zachowania proekologiczne; wprowadzamy programy profilaktyczne.
  • Rodzice aktywnie uczestniczą w życiu szkoły. Są partnerami we wszystkich podejmowanych działaniach. Współtworzą prawo szkolne i programy, wspomagają ich realizację oraz prezentują osiągnięcia.

KSZTAŁCENIE:

  • Unowocześniamy pracę szkoły poprzez stosowanie metod aktywizujących.
  • Stosujemy motywacyjny system oceniania.
  • Podstawą naszych działań jest przekazywanie rzetelnej wiedzy i kształcenie umiejętności.
  • Podstawą naszych działań jest przekazanie rzetelnej wiedzy i kształcenie umiejętności.
  • Rozwijamy indywidualne zdolności i zainteresowania.
  • Pomagamy uczniom z trudnościami edukacyjnymi.
  • Organizujemy zajęcia pozalekcyjne zgodne z potrzebami dzieci (w miarę posiadanych środków).
  • Stosujemy integrację międzyprzedmiotową.
  • Systematycznie mierzymy jakość szkoły.

 

 

MODEL NAUCZYCIELA

  • Jest odpowiedzialną osobą, cechuje się wysoką kulturą osobistą. Stanowi wzorzec osobowy dla uczniów oraz środowiska.
  • W stosunku do wychowanków jest serdeczny i życzliwy, szanuje ucznia i jego poglądy, cieszy się zaufaniem.
  • Jest kreatywny i otwarty na pomysły uczniów. Wykazuje zainteresowanie środowiskiem wychowanków oraz nurtującymi ich problemami.
  • Dziecko traktuje podmiotowo. Broni jego praw. Kontakt z nauczycielem daje uczniowi poczucie bezpieczeństwa.
  • Ma powołanie do pracy z dziećmi. Potrafi rozpoznawać i rozwijać zdolności uczniów.
  • Potrafi zintegrować zespół klasowy poprzez imprezy klasowe, wyjazdy oraz inne formy.
  • Stara się być obiektywny w ocenie pracy i zachowania dziecka. Daje szansę poprawy oceny.
  • Wykazuje się konsekwencją w stosunku do siebie i do wychowanków.
  • Jest punktualny.
  • W pracy z dziećmi stosuje metody aktywizujące oraz indywidualizację nauczania.
  • Posiada wiedzę, potrafi ją przekazać i zainteresować uczniów. Potrafi przekonać ich o potrzebie zdobywania wiedzy i motywuje do nauki. Przyznaje się do własnej pomyłki i ewentualnej niewiedzy.
  • Podejmuje różne formy współpracy za środowiskiem.
  • Zachęca rodziców do działania na rzecz szkoły.
  • Posiada wysokie i zgodne z nauczanym przedmiotem kwalifikacje.
  • Doskonali się zawodowo poprzez podnoszenie swoich kwalifikacji. Umie wykorzystać uzyskane wiadomości w praktyce.
  • Aktywnie uczestniczy w różnych formach doskonalenia zawodowego.
  • Pracując w zespole rady pedagogicznej jest aktywny, umiejętnie współpracuje z jego członkami.
  • Angażuje się na rzecz placówki. Integruje się z nią.

 

MODEL ABSOLWENTA

Absolwent naszej szkoły to uczeń, który:

  • Potrafi rozwijać w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie.
  • Ma świadomość życiowej użyteczności zarówno poszczególnych przedmiotów szkolnych, jak i całej edukacji na danym etapie.
  • Staje się coraz bardziej samodzielny w dążeniu do dobra w jego wymiarze indywidualnym i społecznym, godząc umiejętnie dążenie do dobra własnego z dobrem innych, odpowiedzialność za siebie z odpowiedzialnością za innych, wolność własną z wolnością innych.
  • Poszukuje, odkrywa i dąży na drodze rzetelnej pracy do osiągnięcia wielkich celów życiowych i wartości ważnych dla odnalezienia własnego miejsca w świecie.
  • Uczy się szacunku dla dobra wspólnego jako postawy życia społecznego oraz przygotowuje się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie w duchu przekazu dziedzictwa kulturowego i kształtowania postaw patriotycznych.
  • Przygotowuje się do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości.
  • Kształci w sobie postawę dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów; umie współdziałać i współtworzyć w szkole wspólnotę nauczycieli i uczniów.
  • Ma świadomość różnych zagrożeń i wie, jakie stosować środki zaradcze oraz gdzie szukać pomocy.
  • Dba o kulturę języka, zwalcza wulgarny język; zna różne formy zachowań odpowiadające normom etycznym.