Komunikat Dyrektora Szkoły
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Chwarstnicy w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” zakupiła sprzęt na kwotę 46 516,05z zł, co stanowi 77% przyznanego wsparcia.
Do 15.08.2022 r. zostanie wykorzystana pozostała kwota wsparcia finansowego.
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Zakupiony sprzęt
Lp. | Rodzaj pomocy dydaktycznej/sprzętu | Ilość |
1. | Walizka Długopisów Banach 3D (6 szt) | 3 |
2. | LEGO SPIKE Essential
Zestaw zachęca uczniów klas I–III szkół podstawowych do nauki przedmiotów STEAM. Pozwala ćwiczyć umiejętność rozwiązywania problemów i opowiadania historii podczas zabawy, która uczy dzieci wytrwałości i samodzielnego myślenia. |
2 |
3. | EDU CODE MUSIC + KSIĄŻKA
Zestaw zawiera:
|
2 |
4. | EDU CODE 420 + KSIĄŻKA CODE
Zestaw zawiera:
|
2 |
5. | EDU +CONCEPT 450 + KSIĄŻKA
Podstawowy zestaw 450 klocków i scenariuszy lekcji. Ilość klocków wystarczy dla 20 osobowej grupy. książkę ze scenariuszami lekcji, teczkę z kartami zadań i zestawem do kodowania. |
2 |
6. | Robot Qobo | 2 |
7. | Pociąg Intelino Starter Pack
Zestaw zawiera minimum: |
2 |
8. | Klocki konstrukcyjne Edu Technic
Zestaw zawiera: 420 elementy |
2 |
9. | Mobilny zestaw nagłośnieniowy
|
1 |
10. | LEGO Education BricQ Motion Essential
Zestaw angażuje uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych w naukę STEAM podczas eksperymentów z siłą, ruchem i interakcjami w kontekście sportowym. |
1 |
11. | Mikroport Boya BY-WM4 PRO K1 | 1 |
12. | Aparat /kamera Canon EOS M50 Mark II | 1 |
13. | Zestaw studyjny oświetlenia ciągłego SOFTBOX | 1 |
14. | Statyw ARKAS WT 4057 czarny
|
1 |
15. | Gimbal do smartfonów FeiyuTech Vimble 2S
|
1 |
16. | Mikrofon nakamerowy MKE 200 w Sennheiser
|
1 |
17. | Stacja lutownicza Zhaoxin 936DH | 1 |
18. | Mistrz Steam – 1 sztuka
W skład zestawu wchodzą niezbędne elementy: zasilacz sieciowy – minimum 1 szt., |
1 |
19. | DJI Tello Boost Combo 1szt.
Lekka, ale trwała konstrukcja dronu w połączeniu z zabezpieczeniami oprogramowania i sprzętu sprawiają, że możesz latać zawsze pewnie.
|
1 |
20. | Apitor X
Robot edukacyjny składający się z 600 klocków, które pozwalają na zbudowanie 12 projektów. Dodatkowo klocki są kompatybilne z wieloma dostępnymi na rynku m.in. z Lego. |
1 |
21. | LABORATORIA SMARTBEE CLUB ELEKTROSTATYKA
|
1 |
22. | LABORATORIA SMARTBEE CLUB MECHANIKA
|
1 |
23. | LABORATORIA SMARTBEE CLUB POCIĄG ELEKTROMAG. I BUDOWA SILNIKA
|
1 |
24. | LABORATORIA SMARTBEE CLUB NIEWIDZIALNA SIŁA – ELEKTROMAGNES
|
1 |
25. | LABORATORIA SMARTBEE CLUB KOLOROWA STRONA LUSTRA
|
1 |
26. | LEGO Education BricQ Motion Prime
Zestaw klocków zawierający: 562 elementy, 1 drukowaną instrukcję, plastikową skrzynkę z tackami ułatwiającymi sortowanie i przechowywanie zestawu.
|
1 |
27. | Klocki konstrukcyjne Edu Pastel 370 el
Zestaw zawiera: 370 elementów, 8 szt. Instrukcji.
|
1 |
28. | Wizualizer Epson ELPDC07
|
1 |
29. | Robot Dash
|
1 |
30. | Drukarka 3D MakerBotSketch.
|
1 |
31. | Krypton 0 v2 EDU
Zestaw zawiera 409 kloców oraz 17 instrukcji do budowy projektów. Zabawa klockami rozwija kreatywność i logiczne myślenie, uczy też programowania w 3 dostępnych dla tego modelu językach. |
2 |
32. | Krypton 2 v2 EDU
Zestaw zawiera 475 kloców oraz 29 instrukcji do budowy projektów. Zabawa klockami rozwija kreatywność i logiczne myślenie, uczy też programowania w 3 dostępnych dla tego modelu językach. |
2 |
Zakupiony sprzęt Szkoła wykorzysta na zajęciach robotyki w celu kształtowania i rozwijania umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.