Rekrutacja do klasy 1
ZASADY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO DO KLASY PIERWSZEJ
W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W CHWARSTNICY
- Do klasy pierwszej szkoły podstawowej przyjmowane są̨: dzieci 7-letnie (urodzone w roku 2014) – objęte obowiązkiem szkolnym.
- Do Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Chwarstnicy przyjmowane są:
- dzieci zamieszkałe w obwodzie Szkoły – na podstawie zgłoszenia rodziców/ opiekunów prawnych (Załącznik nr 1);
Do obwodu Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Chwarstnicy należą miejscowości: Bartkowo, Borzym, Chwarstnica, Dołgie, Mielenko Gryfińskie, Sobiemyśl, Sobieradz, Wirów, Wirówek;
- dzieci zamieszkałe poza obwodem Szkoły Podstawowej w Chwarstnicy przyjmowane są̨ w przypadku dysponowania przez szkołę wolnymi miejscami na podstawie:
– wniosku stanowiącego Załącznik nr 2.
- Do dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do Szkoły zobowiązani są jego rodzice/prawni opiekunowie. Należy mieć przy sobie dowód osobisty oraz odpis aktu urodzenia dziecka.
W celu ograniczenia niebezpieczeństwa zarażenia się koronawirusem COVID 19 dokumenty związane z naborem do klas I Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Chwarstnicy można przesłać drogą mailową na adres sp.chwarstnica@op.pl w formie skanów, fotografii dokumentów. Po ustaniu zagrożenia możliwe będzie uzupełnienie dokumentacji w formie papierowej.
- Rodzice/prawni opiekunowie dziecka przyjętego do Szkoły zobowiązani są do złożenia oświadczenia woli (Załącznik nr 3) w terminie wskazanym w Harmonogramie czynności w postępowaniu rekrutacyjnym (pkt 4).
- Harmonogram czynności w postepowaniu rekrutacyjnym oraz postepowaniu uzupełniającym do klas I:
l.p. | Rodzaj czynności | Termin w postępowaniu rekrutacyjnym | Termin w postepowaniu uzupełniającym |
1. | Złożenie zgłoszenia lub wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę̨ w postepowaniu rekrutacyjnym | 01 – 23 kwietnia 2021 r. | 01 – 11 czerwca 2021 r. |
2. | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły pod- stawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę̨ w postepowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 z późn. zm.) | do 14 maja 2021 r. | do 17 czerwca 2021 r. |
3. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych | 17 maja 2021 r. | 21 czerwca 2021 r. |
4. | Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia. | 17 – 21 maja 2021 r. | 21 – 24 czerwca 2021 r. |
5. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. | 26 maja 2021 r. | 25 czerwca 2021 r. |
- Po zakończeniu przyjęć uczniów zamieszkałych w obwodzie Szkoły Podstawowej Jana Pawła II w Chwarstnicy Dyrektor Szkoły podejmuje decyzję o przyjęciu dziecka z innego obwodu.
- Dla rodziców/prawnych opiekunów dzieci przyjętych do klasy pierwszej odbywają̨ się̨ zebrania informacyjne w czerwcu, o których rodzice/prawni opiekunowie zostają̨ powiadomieni przez szkołę̨. Terminy spotkań będą̨ ogłoszone na stronie internetowej szkoły oraz na drzwiach wejściowych do szkoły.
WNIOSKI KANDYDATÓW DO KLASY PIERWSZEJ są̨ do pobrania w sekretariacie szkoły w godzinach od 8:00-15:00 oraz na stronie internetowej: www.spchwarstnica.pl
Załączniki:
Załącznik nr 1 – karta zgłoszenia dziecka dotyczy uczniów przyjmowanych z urzędu (szkoła obwodowa)
_Zalacznik_nr_1_Zgloszenie_dziecka_do_klasy_1_20212022_2021-22
Załącznik nr 2 – wniosek dotyczy uczniów zamieszkałych poza obwodem szkoły
Załącznik nr 2 Wniosek do klasy 1(spoza obwodu)
Załącznik nr 3 – potwierdzenie woli
Załącznik nr 3 -Potwierdzenie woli